ارگ: افغانستان به مبارزه خودسرانه با دهشت افگنان اجازه نخواهد داد

  • انتشار: ۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 27156

حکومت افغانستان می گوید که به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد در خاک افغانستان خودسرانه در برابر گروهای دهشت افگن عملیات راه اندازی کند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید می کند که کشورها باید در کار مبارزه با گروه های هراس افگن، حکومت افغانستان را همکاری کنند.

نجیب آزاد، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به تلویزیون آشنا صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی مبارزه با گروه های هراس افگن را دارند.

آقای آزاد گفت تاکنون نزدیک به ۳۰۰ عضو گروه داعش را در عملیات های جداگانه کشته اند و آن گروه را در افغانستان شکست داده اند.

آقای دانش افزود در حالیکه ایالات متحده امریکا با افغانستان پیمان استراتیژیک دارد؛ اما، نیروهای آنان بیشتر مشغول آموزش دهی به نیروهای امنیتی افغانستان اند.

این اظهارات دفتر ریاست جمهوری در واکنش به سخنان ضمیر کابولف، نماینده ویژۀ رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان بیان شده است.

خبرگزاری آسیا روز یکشنبه خبری را در وب سایت خود از قول آقای کابلوف نشر کرده که هشدار داده است “اگر حکومت کابل و خارجی ها نسبت به سرکوبی این گروه دهشت افگن بی تفاوت باشند، روسیه ناچار خواهد بود به گزینه نظامی متوسل شود.”

این خبرگزاری به نقل از کابلوف نوشته است که روسیه به دولت کابل بارها نسبت به افزایش جنگجویان داعش به ویژه در شمال هشدار داده و انتظار می رود که حکومت افغانستان به آن بی توجه نباشد.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در نشست خبری روز دوشنبه در واکنش به اظهارات اخیر کابلوف گفت، کشورهای منطقه باید مانند افغانستان در برابر دهشت افگنی، مسوولانه عمل کنند.

آقای مرتضوی گفت “ما انتظار داریم کشورهای منطقه مسوولیت پذیری را که دولت افغانستان دارد، این مسوولیت پذیری را به حیث یک الگو بپذیرند و خودشان هم مانند افغانستان در امر مبارزه با دهشت افگنی مسوولیت پذیر باشند. ما بیشترین ضربات را علیه داعش در افغانستان وارد کردیم.”

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟