ارتش سوریه به مخالفانش هشدار دادند تا 72 ساعت مناطق مرزی با اسرائیل را ترک کنند

  • انتشار: ۶ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 34921

دولت سوریه به نظامیان مخالف حکومت این کشور هشدار داد که تا 72 ساعت آینده یا خود را تسلیم نیروهای دولتی کنند و یا منطقه مرزی بین فلسطین اشغالی و لبنان را به آنها تحویل دهند.

به گزارش اسکای نیوز، ارتش سوریه با حمایت نیروهای هم‌پیمان خود در کنار نیروهایی از دروز این منطقه حمله خسارت‌باری را به افراد مسلح مخالف در دامنه‌های جبل‌الشیخ در نزدیکی مرزهای اسرائیل و لبنان انجام دادند.

ابراهیم الجباوری،‌ یک مسؤول “ارتش آزاد سوریه” وابسته به مخالفان سوری اظهار داشت: ارتش سوریه ۷۲ ساعت مهلت داده یا خود را تسلیم کنیم و به ادلب برویم یا اینکه هر کسی که می‌خواهد در این منطقه بماند باید با ارتش سوریه به یک توافق دست یابد.

شورشیان سوری و مخالفان مسلح بعد از دست دادن تپه‌ها و مزارع استراتژیک این منطقه اکنون در بیت جن، مقر اصلی‌شان در این منطقه در محاصره هستند. این منطقه آخرین مقر باقی مانده در دست گروه‌های مخالف در منطقه واقع در حومه جنوب غرب دمشق است که به آن “غوطه غربی” گفته می‌شود.

منابع رسانه‌ای وابسته به دولت سوریه گفته‌ بودند، نیروهای دولتی با توافق آتش‌بس در جبهه منطقه بیت جن موافقت کردند تا حسن نیت خود را برای تحقق صلح در این منطقه نشان دهند. اما دولت سوریه گفته است، به هر تیراندازی افراد مسلح پاسخ خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟