آمریکا بودجه خرید یونیفورم برای نظامیان ارتش کشور برای سال 2018 را قطع می کند

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27393

مجلس نمایندگان آمریکا در پی گزارش سربازرس ویژه این کشور در امور بازسازی افغانستان مبنی بر حیف و میل ۲۸ میلیون دالری در تهیه یونیفورم نظامیان ارتش افغانستان، اعلام کرد که در سال ۲۰1۸ بودجه‌ای برای این کار تصویب نمی‌کند.

مجلس نمایندگان امریکا این تصمیم را در پی گزارش ادره سیگار مبنی بر حیف و میل گسترده منابع مالی در قراردادهای خریداری مایحتاج سربازان ارتش افغانستان اتخاذ کرده و گفته اند که حاضر نیستند پول مالیه دهندگان آمریکایی را در این راه مصرف کنند.

منابع مطلع در وزارت دافع افغانستان گفته اند که یونفرم های تهیه شده برای سربازان ارتش افغانستان متناسب با مناطق حنگلی تهیه شده حال آنکه اکثر مناطق افغانستان کوهستانی هستند و این یونیفرم ها به درد سربازان ارتش نمی خورد.

اداره سیگار در گزارشی اعلام کرده که طی دهسال گذشته بیش از 94 میلیون دالر فقط برای تهیه لباس نیروهای ارتش هزینه شده است که این هزینه ها غالبا در محل مفید و مناسب خود به مصرف نرسیده است.

وزارت دفاع افغانستان عدم تخصیص بودجه تهیه لباس برای سربازان ارتش توسط مجلس سنای آمریکا را موقعیت جئوپولییتی افغانستان اعلام کرده و از سوء استفاده های احتمالی سخنی به میان نیاورده است.

در این میان نکته خنده دار این است که بودجه خرید مایحتاج نیروهای ارتش افغانستان به جای اینکه در پارلمان افغانستان تصویب شود در مجلس سنای آمریکا به بحث گرفته می شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟