غنی: پیام استراتژی آمریکا این است که طالبان نمی تواند در جنگ پیروز شود

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 30798

اشرف غنی رئیس جمهور در سخنرانی اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، حمایت خود را از استراتژی دونالد ترامپ در مورد افغانستان اعلام کرد و گفت، پیام این استراتژی این است که طالبان و حامیان شان نمی توانند در عرصه نظامی پیروز شوند.

رئیس جمهوری افغانستان مجددا از طالبان خواست که به گفت وگوهای صلح بپیوندند. او همچنین دولت پاکستان را به گفت وگو با دولت افغانستان دعوت کرد.

آقای غنی گفت اکنون فرصت گفتگو با همسایگان افغانستان است که “چگونه با هم صادقانه کار کنیم تا تروریسم را از بین برده و افراط‎گرایی را مهار سازیم.”

رئیس جمهور غنی گفت “من از پاکستان دعوت می‎کنم که با ما وارد یک گفت‌وگوی همه‎جانبه دولت با دولت روی صلح، امنیت و همکاری منطقه‌یی که منتج به رفاه می‎گردد، شود.”

آقای غنی افزود که حکومت افغانستان ثابت ساخت که مصالحه راه حل برخورد با شورشگری است. او به مصالحه حکومت افغانستان با حزب اسلامی به عنوان مثال اشاره کرد.

آقای غنی در سخنرانی اش در مقر ملل متحد گفت که جنگ در افغانستان تحمیلی است. او گفت جهان برای ختم جنگ در افغانستان تلاش می کنند و مردم افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور برای کسب همین هدف در خط مقدم جبهه قربانی می دهند.

آقای غنی دربخش دیگری از سخنرانی خود به بحران مسلمانان روهینگیا در میانمار پرداخت وگفت، پاکسازی‌نژادی در میانمار بهت‌آور است و سکوت طولانی آنگ سان سوچی رهبر میانمار در برابر کشتار مسلمانان روهینگیا را فاجعه بار خواند.

رئیس جمهور گفت، امیدواری ما این بود که خانم سوچی، به عنوان یک نماد دفاع از حقوق بشر، رعایت اصول را بر حفظ قدرت ترجیح بدهد، اما ناامید شدیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟