رئیس جمهور: موضوع ولایت بلخ در چهارچوب قانون اساسی حل می شود

  • انتشار: ۱۱ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 36428

رییس‌جمهوری غنی در دیدار با بزرگان ولایت بلخ گفته است که موضوع ولایت بلخ در چارچوب قانون اساسی حل می‌شود. هم‌چنان این بزرگان در این دیدار خواهان حل مسالمت‌آمیز و به موقع موضع بلخ شدند.

ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که شماری از بزرگان، علمان و نمایندگان جامعه مدنی ولایت بلخ، قبل از ظهر امروز(چهارشنبه، ۱۱دلو) با اشرف غنی، رییس‌جمهور دیدار کردند.

در خبرنامه آمده است که آنان از برنامه‌های زیربنایی و اقتصادی حکومت سپاس‌گذاری و اعلام حمایت کرده‌اند.

رئیس‌جمهور غنی بار دیگر تأکید ورزید که ما از تروریستان که هر روز مردم ما را به خاک و خون می‌کشند، انتقام می‌گیریم و اعمال تروریستی نشانۀ واضح از ضعف‌شان است. کسانی‌که افغان و مسلمان اند باید راه خود را مشخص نمایند.

رئیس‌جمهور کشور افزود: از اینکه بر ضرورت و حمایت از نظام متعهد هستید و از این دیدگاه که به گذشته برنمی‌گردیم، استقبال می‌کنم، زیرا گذشتۀ قابل تکرار نیست و همه در قبال بهبود وضعیت مسوول هستیم.

اشرف غنی خاطرنشان‌ساخت که افغانستان به همه افغان‌ها تعلق دارد و هرنوع تبعیض، بی‌اتفاقی و تفرقه‌افگنی قابل قبول مردم و دولت نیست و تعهد ما این است که به بحران ۴۰ ساله، نقطۀ پایان بگذاریم.

بزرگان ولایت بلخ در این دیدار بر تقویت همبستگی و وحدت بیشتر بخاطر رفع چالش‌های موجود و نیز بر بسیج همگانی علیه برنامه‌های گروه‌های تروریستی تاکید کرده و نیز از رییس‌جمهور غنی خواسته است که موضوع جنجالی ولایت بلخ را به صورت مسالمت‌آمیز و به موقع حل کند.

با گذشت بیشتر از یک ماه تاکنون سرنوشت گفت و گو ها میان جمعیت اسلامی و حکومت روشن نیست. با وجود اصرار رهبران حکومت وحدت ملی در مورد برکناری آقای نور از مقام ولایت بلخ، وی می گوید از مقامش کنار نمی رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟