اخبار مهم

واکنش رحمانی‌ها به گزارش اوسی‌سی‌آرپی‌: به عنوان بازرگان حق سرمایه‌گذاری در هر گوشه جهان را داریم

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان حکومت پیشین و اجمل رحمانی، پسرش به گزارش اخیر پروژه گزارش‌دهی جرایم سازمان‌یافته و فساد (اوسی‌سی‌آرپی) در مورد سرمایه‌گذاری هنگفت رحمانی‌ها در دبی واکنش نشان داده‌اند.

احمد مسعود: در مبارزه با طالبان تنها مانده‌ایم اما از پیروزی مطمینم

احمد مسعود؛ رهبر جبهه موسوم به «مقاومت ملی» می‌گوید که در جنگ و مبارزه علیه گروه طالبان که بر افغانستان حاکمیت دارد، تنها مانده و هیچ کمکی به او در سطح بین‌الملل صورت نگرفته است. او اما تاکید کرده که مطمین است در برابر طالبان پیروز می‌شود.

چین و پاکستان: جامعه‌ی جهانی طالبان را به ایجاد چارچوب سیاسی فراگیر در افغانستان تشویق کند

وانگ یی، وزیر خارجه‌ی چین و محمد اسحاق دار، وزیر خارجه‌ی پاکستان در پنجمین دور گفت‌و‌گوهای استراتژیک شان در بجینگ، از جامعه‌ی جهانی خواسته‌اند که طالبان را در راستای ایجاد چارچوب سیاسی فراگیر، اتخاذ سیاست‌های معتدل، تعقیب حسن همجواری و مبارزه قاطعانه با تروریسم، تشویق کند.

تلاشی خانه‌به‌خانه در روستای برلاس بدخشان؛ طالبان دست‌کم ۱۲ نفر را بازداشت کرده‌اند

منابع محلی در بدخشان می‌گویند که پس از اعتراض اخیر باشندگان روستای «برلاس» ولسوالی «ارگو»‌ی این ولایت، طالبان برای شناسایی معترضان تلاشی خانه‌به‌خانه راه اندازی و تا اکنون دست‌کم ۱۲ نفر را بازداشت کرده‌اند.

هشدار نهاد استرالیایی از پیامدهای خطرناک مدرسه‌سازی طالبان در افغانستان

انستیتوت تحقیقاتی امور بین‌الملل استرالیا در گزارشی ایجاد مدارس دینی طالبان در افغانستان را «تحول خطرناک» در جنوب آسیا خوانده و هشدار داده که این تلاش طالبان پیامدهای وخیمی برای منطقه در پی خواهد داشت.

خشم کهنه‌سربازان استرالیایی از سکوت مقامات در قبال جنایات جنگی در افغانستان

یک هیات مستقل که بر تحقیقات در مورد «جنایات جنگی احتمالی نیروهای استرالیایی در افغانستان» در این کشور نظارت دارد، از خشم کهنه‌سربازان استرالیایی درباره سکوت مقام‌های این کشور در قبال جنایات جنگی در افغانستان هشدار داده است.