اعلام آمادگی ایران برای کمک رسانی به سیل زدگان کشور

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 93852

وزیر نیروی ایران از آمادگی تهران برای ارسال کمک و تجهیزات لازم برای تعمیرات بخش‌های آسیب دیده تاسیسات آب و برق افغانستان در پی سیل اخیر خبر داد.

«رضا اردکانیان»، وزیر نیروی ایران در گفتگوی تلفنی با «عبدالهادی ارغندیوال»، سرپرست وزارت مالیه ضمن ابراز همدردی با خانواده جان باختگان سیل اخیر در این کشور خاطرنشان کرد: ایران در صورت درخواست مسئولان افغانستان، تجهیزات لازم و تیم‌های تخصصی را برای تعمیر بخش‌های آسیب دیده آب، برق و فاضلاب افغانستان اعزام می‌کند تا بستر لازم برای امدادرسانی سریعتر به سیل‌زدگان فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به سفر سال گذشته خود به کابل ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

سرپرست وزارت مالیه نیز با قدردانی از ابراز همدردی وزیر نیروی ایران گفت: کشورهای همسایه باید در هنگام مشکل و مصائب در کنار هم باشند.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت آب و برق جمهوری اسلامی ایران در کابل را یک ضرورت قلمداد کرد.

اردکانیان و ارغندیوال در ادامه با تاکید بر برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان ابراز امیدواری کردند که با برگزاری این کمیسیون، بستر لازم برای توسعه بیش از پیش روابط دو کشور فراهم شود.

برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت آب، برق، فاضلاب، ارتباطات و خدمات شهری جمهوری اسلامی ایران در کابل همزمان با برگزاری ششمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی دو کشور از دیگر محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟