ناتو برنامه خروج نیروهای خود از افغانستان را بررسی می‌کند

  • انتشار: ۱۷ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 76885

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی اعلام کرد که سازمان ناتو در حال برنامه ریزی برای خروج از افغانستان می باشد.

بر اساس این گزارش، ناتو قصد دارد همزمان با آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، نظامیان خود را از افغانستان خارج کند.

نیویورک تایمز افزوده است: کشورهایی که عضو ناتو نیستند اما در ماموریت «حمایت قاطع» در افغانستان سهم دارند نیز روی خروج نیروهای خود از افغانستان رایزنی می‌کنند.

این روزنامه نوشته است: «برخی کشورها بر این باورند که باید شمار سربازان خود در افغانستان را کاهش دهند، ولی کشورهای دیگر مانند آلمان و ایتالیا بر این باورند که نیروهای آنها تحت شرایط خاصی می‌توانند در این کشور باقی بمانند.»

ناتو پیش از این نیز بارها اعلام کرده است که خروج این نیروها از افغانستان، هماهنگ با خروج نیروهای آمریکایی خواهد بود.

آمریکا در حال حاضر حدود ۱۲ هزار سرباز در افغانستان دارد و این احتمال می‌رود که به ۸ هزار و ۵۰۰ سرباز کاهش یابد. دیگر کشور‌های عضو ناتو نیز ناتو در حال حاضر حدود ۸۷۰۰ سرباز در افغانستان دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود که روز سه شنبه در کنگره ایراد کرد تاکید کرد که می خواهد جنگ افغانستان که طولانی ترین جنگ آمریکا است را به پایان برساند و چه توافق صلح صورت بگیرد یا نگیرد، تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را کاهش می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟