مذاکرات امریکا و طالبان در قطر وارد چهارمین روز شد

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 52874

گفته می‌شود مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان پیروامون صلح افغانستان برای امروز هم ادامه دارد.

امروز (4 دلو) چهارمین روزی است که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر پیرامون صلح افغانستان گفتگو می‌کند.

به نقل از جمهور؛ برخی منابع طالبان در قطر نیز تایید کرده‌اند که مذاکرات نمایندگان این گروه با نماینده خاص امریکا جریان دارد و به گفته این منابع، این گفتگوها مطابق به آجندای قبلی خواهد بود.

این منبع طالبان جزئیات بیشتری در زمینه نداده است.

از سوی دیگر این منابع گفته اند که در سه روز گذشته نمایندگان طالبان و امریکا روی چگونگی خروج نیروهای خارجی از افغانستان، عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر، آزادی زندانیان طالبان، کشیدن سران طالبان از لیست سیاه سازمان ملل و چگونگی برقراری آتش بس در افغانستان بحث و گفتگو کرده اند.

هرچند جزئیات بیشتر از این نشست به بیرون درز نکرده است؛ اما پیش از این زلمی خلیل‌زاد گفته است که مذاکرات صلح با طالبان به سمت مثبت در حرکت است.

گفتنی است که از چهار روز گذشته به این طرف هیات 11 نفره امریکا و هیات 8 نفره طالبان در شهر دوحه قطر روی چگونگی تامین صلح در افغانستان بحث و گفتگو می‌کنند.

رهبری هیات امریکا را در این مذاکرات زلمی خلیل‌زاد و رهبری هیات طالبان را در این گفتگوها محمد عباس استانکزی بر عهده دارند.

واشنگتن از گفتگوهای صلح قطر حمایت کرده و اعلام کرده است که میانجگری قطر را در این گفتگوها به رسمیت می‌شناسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟