کمبود آب آشامیدنی ساکنین شهرک “مهاجرین دایکندی” را تهدید می‌کند

  • انتشار: ۲۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 41608

به گزارش خبرگزاری اطلس،به نقل از پژواک، شهرک مهاجرین به مساحت ۱۱۸۰ جریب زمین با گنجایش ۱۵۰۰ نمره رهایشی در شهر نیلی ولایت دایکندی در سال ۱۳۹۴ ایجاد شد که در حال حاضر حدود ۱۰۰ فامیل در آن زندگی می‌کنند.

باشندگان این شهرک مدعی اند که دولت هیچگونه برنامه برای تأمین آب آشامیدنی، برق، سرک، مراکز صحی، مکاتب، مساجد و قبرستان برای باشندگان این شهرک مدنظر نگرفته‌است.

سیدجواد حسینی نماینده این شهرک گفت: «درسطح این شهرک یک چاه عمیق آب آشامیدنی وجود دارد و یک ماه می‌شود که این چاه خراب شده و چندین بار این موضوع را با آمرمهاجرین و مقام ولایت درمیان گذاشتیم اما هیچگونه توجه صورت نگرفته‌است.»

وی افزود:که این مهاجرین برای بهبود وضعیت زندگی شان به این شهرک آمده‌اند، اما حالا دیده می‌شود که در این شهرک هیچگونه خدماتی وجود ندارد و حتی آب آشامیدنی که نیاز اساسی برای ادامه زندگی می‌باشد، به سختی یافت می‌شود.

سید باقر یک تن دیگر از باشندگان این شهرک می‌گوید، بنابرآمدن خشک سالی، چند چاه که از سوی خود مردم حفرگردیده بود خشک شده ویک ذخیره گاه عمومی نیاز مردم را تکمیل کرده نمی‌تواند.

وی همچنان نبود سرک، مسجد، برق، مراکز صحی، مکتب وقبرستان را از دیگرمشکلات باشندگان این شهرک عنوان کرده گفت که دولت در حل بحران موجود هیچگونه توجه نکرده واین مردم به باد فراموشی سپرده شده‌اند.

بر اساس معلومات وی، با آنکه دراین شهرک بیش از ۵۰ فامیل زندگی می‌کند اما نبود مکتب یا هم دوری بودن مکتب سبب شدکه پسران و دختران از آموختن علم محروم شوند.

اما سید ابراهیم هاشمی آمرمهاجرین وعودت کننده گان دایکندی کم توجهی دولت مرکزی ونبود بودجه را از دلایل عمده عدم رسیدگی به مشکلات باشندگان این شهرک عنوان کرد.

او گفت که این اداره چندین مکتوب را برای حل این مشکلات با وزارت مربوطه درمیان گذاشته اما تاکنون جواب قناعت بخش دریافت نکرده‌است.

نامبرده افزود که آنچه درتوان اداره مهاجرین ولایت دایکندی باشد از هیچگونه سعی وتلاش دریغ نخواهید ورزید.

باشندگان شهرک مهاجرین می‌گویند، ایام رمضان هم نزدیک است درصورتیکه آب آشامیدنی دراین شهرک فراهم نشود، امکانی برای ادامه زندگی وجود ندارد ومجبوراند اینجا را ترک نمایند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟