شورای ولایتی “بامیان”: اداره‌ی ثبت احوال نفوس عمدا ورق شناسنامه به بامیان ارسال نمی‌کند

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: مطبوعات
  • شناسه مطلب: 41281

به گزارش خبرگزاری اطلس،به نقل از “اطلاعات” شماری از اعضای شورای ولایتی، احزاب سیاسی و فعالان جامعه مدنی ولایت بامیان از تمام شدن ورق‌های شناس‌نامه در این ولایت ابراز نگرانی کرده می‌گویند که اداره‌ی ثبت احوال نفوس عمدآ به این ولایت ورق نمی‌فرستد.

شماری از اعضای شورای ولایتی بامیان امروز (سه‌شنبه، ۱۸ثور) در یک نشست خبری گفتند که روزانه بیش از هزاران نفر برای دریافت شناسنامه به دفتر نمایندگی اداره‌ی ثبت احوال نفوس در بامیان، مراجعه می‌کنند اما مسئولان در پاسخ گفته‌اند که ورق شناسنامه تمام شده است.

طیبه خاوری، عضو شورای ولایتی بامیان گفت:« متاسفانه حکومت مرکزی نسبت به ولایت بامیان تبعیض‌ آمیز برخورد کرده و ما مطمئن هستیم که اداره‌ی ثبت احوال نفوس عمداً اوراق تذکره را به بامیان ارسال نمی کنند.»

به گفته‌ی آنان، قرار بود تا بیش از ۱۷۰ هزار ورق شناسنامه به بامیان فرستاده شود اما تا هنوز تنها ۵۰ هزار ورق به بامیان ارسال شده و این مقدار نیز تمام شده است.

با این حال مسئولان اداره‌ی ثبت احوال نفوس ولایت بامیان می‌گویند که ورق شناسنامه بعد از ظهر دیروز تمام شده بود که صبح امروز ۲ هزار ورق به بامیان فرستاده شده است.

حاجی محمد طاهر حسنی، آمر ثبت احوال نفوس ولایت بامیان گفت که ۳۰ هزار ورق شناسنامه از مرکز دریافت شده که ۲ هزار ورق آن صبح امروز به بامیان رسیده است و باقی مانده‌ این ورق‌ها به زودترین فرصت به این ولایت می‌رسد.

آقای حسنی افزود که ۱۷۵ هزار ورق شناسنامه برای بامیان در نظر گرفته شده است در حالی که در بامیان بیش از ۳۰۰ هزار ورق شناسنامه نیاز است.

به گفته‌ی مسئولان اداره‎ی ثبت احوال نفوس ولایت بامیان روزانه بیش از یک هزار تن در مراکز ثبت احوال نفوس ولایت بامیان برای دریافت شناسنامه مراجعه می‌کنند.

گفته می‌شود که بیش از ۵۰ درصد زنان و ۲۰ درصد مردان در ولایت بامیان شناسنامه ندارند و قرار است قبل از برگزاری انتخابات آنان شناسنامه دریافت کنند.

ثبت‌نام رأی‌دهندگان برای انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی امسال براساس شناسنامه‌ی ورقی انجام می‌شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟