داکتر عبدالله خواستار همکاری جامعه جهانی برای مبارزه با مواد مخدر شد

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14045

عبدالله عبدالله رئیس اجراییه می گوید که همکاری جامعه جهانی ضرورت عمده مبارزه با مواد مخدر می باشد و نابودی این پدیده بدون همکاری جهانی ناممکن است.

دفتر مطبوعاتی عبدالله عبدالله روز یکشنبه، در روزجهانی مبارزه با مواد مخدر در یک پیام ویدئوی اعلام کرد که عزم دولت وحدت ملی برای نابودی مواد مخدر راسخ و استوار است اما نابودی این پدیده به توجه جدی مردم افغانستان و جامعه جهانی نیاز دارد.

وی گفت که افغانستان امروز نه تنها با تولید و قاچاق مواد مخدر دچار مشکل جدی می باشد،بلکه اعتیاد به این مواد نیز مشکل بزرگ محسوب می شود.

رئیس اجراییه گفت که استراتژی ملی مبارزه با مواد مخدر که سال گذشته در حاشیه نشست سازمان ملل متحد اعلام شد، عملی شدن آن عزم اراده مردم و جامعه جهانی را می خواهد.

وی از ارگان های دولتی مرتبط در امر مبارزه با مواد مخدر خواسته است تا توجه ویژه برای از بین بردن آن انجام دهد زیرا مواد مخدر زندگی بشری را تهدید می کند.

در سال 2015 میلادی 183 هزار هکتار زمین تحت کشت مواد مخدر قرار داشت که از آن 3 هزارو 300 تن مواد مخدر تولید شده بود.

براساس گزارش سازمان ملل متحد هلمند که یکی از ولایت های بزرگ در تولید مواد مخدر می باشد که 16 درصد کاشت مواد مخدر این کشور در آن تولید می شود.

افغانستان هنوز هم در صدر کشورهای تولید کننده مواد مخدر قرار دارد و سال گذشته بیش از 70 درصد مواد مخدر جهان را تولید کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟