اعضای شورای ملی در ارگ ریاست جمهوری

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 12908

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی رییس جمهور غنی از اعضای شورای ملی در ارگ به خاطر یک نشست مشورتی دعوت کرد.

در این نشست احتمال می رود، رییس جمهور غنی جزئیات توافقنامه صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار را با اعضای شورای ملی شریک سازد.

ارگ ریاست جمهوری پیش از این هم اعلام کرده بود که جزییات هرگونه توافق صلح قبل از امضای توافقنامه، با مردم افغانستان شریک می شود.

بر اساس برخی گزارش ها؛ روند گفتگوهای صلح با حزب اسلامی به نتیجه رسیده و صبح امروز گزارش هایی نیز از ارگ به نشر رسید که رییس جمهور غنی قرار است امروز توافقنامه صلح با این حزب را امضا کند.

خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از عطا الرحمان سلیم، معاون شورای عالی صلح گزارش داده است که آقای غنی این موافقتنامه را امضا می کند.

به اساس این توافقنامه ۲۵ ماده ای، حزب اسلامی از ادامه جنگ با حکومت افغانستان خاتمه می دهد و به قانون اساسی کشور احترام می گذارد.

این حزب همچنان روابط خود با سایر گروه های تروریستی در کشور را قطع کرده و حمایت شان را از نیروهای امنیتی کشور اعلام می کند.

در همین حال محمد اسماعیل قاسم یار، رییس کمیته روابط بین المللی شورای عالی صلح هم به رسانه ها گفته است که شاید توافقنامه صلح بین رییس جمهور غنی و گلبدین حکمتیار امروز امضا شود.

از سویی دیگر، روز گذشته بیش از30  نماینده مجلس به دلیل اعتراض مبنی بر تغییر مسیر خط انتقال برق ۵۰۰ کیلو ولت ترکمنستان از بامیان به سالنگ، نشست عمومی مجلس را ترک کردند و احتمال می رود یکی از موضوعات مورد بحث رییس جمهور با اعضای شورای ملی نیز همین مساله باشد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟