شیء فلزی مرموز بیابان یوتا ناپدید شد

  • انتشار: ۱۰ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 100184

مقامات ایالت یوتا گزارش کرده‌اند که شیء عجیبی که در بیابان‌های یوتا آمریکا پیدا شده بود، “ناپدید” شده است.

پیدا شدن این شیء مرموز موجب حدس و گمان‌های فراوانی در مورد ماهیت و منشاء آن در سطح آمریکا و جهانی شده بود.

این شیء مونولیتی عجیب ابتدا توسط خدمه یک بالگرد در بیابان‌های یوتا کشف شد و باعث سردرگمی مقامات محلی گردیده بود.

دفتر مدیریت زمین‌های یوتا گفته است که آنان “گزارش‌های موثقی” دریافت کرده‌اند که این شیء توسط به طرز ناشناخته شده‌ا‌ی روز جمعه از محلی که کشف شده بود، برداشته شده است.

این دفتر در بیانیه‌ای گفته است که ما این شیء را برنداشتیم زیرا این شی جزو اموال خصوصی بوده نه اموال عمومی و افزوده که این نهاد مسئول تحقیق درباره اموال خصوصی نیست.

این شیء عجیب هنگامی یافت شد که ماموران محیط ‌زیست داشتند از هوا گوسفندهای موجود در مناطق دوردست جنوب‌شرقی این ایالت آمریکا را می‌شمردند.

به گفته آن‌ها این سازه درون صخره‌های سرخ ‌رنگ کاشته شده بود.

هیچ نشانه‌ای از شخصی که این مونولیت ۳.۶ متری را نصب کرده است وجود نداشت.

برت هاتچینگز، خلبان بالگرد، در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خبری محلی گفت من در همه سال‌هایی که بر فراز آن منطقه پرواز کرده‌ام تا به حال با چنین چیز عجیبی روبه‌رو نشده بودم.

او گفت که اولین فردی که متوجه این سازه شد زیست‌شناسی بود که داشت از هوا گوسفندهای بزرگ‌شاخ را می‌شمرد.

حدس هاتچینگز این بود که این مونولیت توسط یک هنرمند موج نو نصب شده است، یا یکی از دوست‌داران فیلم ۲۰۰۱: ادیسه فضایی که در سال ۱۹۶۸ توسط استنلی کوبریک کارگردانی شد.

این فیلم بر اساس نوشته‌های آرتور سی کلارک ساخته شده است و مونولیت‌های سیاه‌رنگ باابهتی که توسط موجودات فرازمینی خلق شده‌اند یکی از عناصر داستانی آن است.

اداره امنیت عمومی یوتا هفته پیش تصاویری از این شیء فلزی مستطیل‌شکل را در اختیار عموم قرار داد.

به گفته این اداره مقامات دارند نیاز به تحقیقات بیشتر را بررسی می‌کنند. به گفته این سازمان نصب سازه و آثار هنری در اراضی عمومی تحت نظارت دولت فدرال بدون مجوز غیرقانونی است و فرقی هم نمی‌کند که از کدام سیاره آمده باشید.

این اداره محل دقیق این مونولیت را اعلام نکرده است تا کاشفان احتمالی خود را به مخمصه نیاندازند. گوسفندهای بزرگ‌شاخی که ماموران برای شمردنشان رفته بودند گونه بومی مناطق صعب‌العبور جنوبی این ایالت محسوب می‌شوند.

تا این لحظه هیچ شخصی مسئولیت نصب این سازه را نپذیرفته است.

بیشتر ناظران عقیده داشتند که این مونولیت کار یک مجسمه‌ساز است، و بعضی‌ها می‌گفتند که شبیه آثار جان مک‌کرکن، هنرمند مینیمالیست فقید، است.

بعضی‌ها هم ظاهرا به شوخی مشغول پرداخت نظریات فرازمینی بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟