۹ سال روزه مداوم برای برقراری صلح توسط یک افسر نظامی

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2گوناگون
  • شناسه مطلب: 87754

یک افسر نظامى که تمام آرزوهایش را با صلح گره زده و ۹ سال است که برای برقراری صلح در کشور به طور مداوم روزه می‌گیرد در گفتگو با خبرگزاری «پژواک» گفت که اگر صلح در افغانستان برقرار شد به مکه معظمه می‌رود و آخرین روزه خود را آنجا افطار می‌کند.

نظام الدین فروتن ۳۸ ساله از ۱۰ سال پیش در ولایات مختلف افغانستان در میان نیرو‌های امنیتی مشغول وظیفه بوده و در حال حاضر در کندک دوم لوای سوم قول اردوى ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ به حیث قوماندان بلوک ایفاى وظیفه می‌نماید.

فروتن پنج پسر و یک دختر دارد و در ولایت بغلان با پدر و مادرش زندگی می‌کند.

این افسر نظامى گفت: روزه گرفتن را هنگامی برای برقرارى صلح در افغانستان و از بین رفتن فساد در افغانستان آغاز کرد که در سال ۱۳۹۱ متاسفانه افغانستان مقام نخست را میان کشورهاى داراى میزان فساد بلند در جهان کسب کرد و در همان روز در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان تعدادی از سربازان که در روز عید برای امنیت نماز گزاران موظف بودند هدف انفجار ماین جاسازی شده قرار گرفته وجان‌های شیرین شان را از دست دادند.

وی گفت: «به این دلیل که افغانستان در فساد مقام اول را گرفت و کشته شدن دوستانم من را سخت نگران ساخت، تصمیم  گرفتم به صورت مداوم روزه بگیرم. با خود مى گفتم که فرزندان این سربازان کشته شاید چشم به راه پدران شان باشند که بیایند و برای شان عیدی بدهند؛ مگرمتاسفانه پدرهایشان به قبر رفتند و پسران شان هم آرزوی گرفتن عیدی از پدران شان را با خود به گور خواهند برد.»

وی خاطره تلخى از زندگی اش را چنین بیان کرد: «برای ماموریتی به ولایت سرپل اعزام شدم، شب اول من بود و من نابلد بودم، شب هنگام طالبان بر یک مقر سربازان ما حمله کردند و بعد از حمله فرار کردند، من با گام‌های عجولانه خود را به مقر دوستانم رساندم؛ متاسفانه یک سربازم رو به سینه افتاده بود، بلندش کردم نمرده بود، اما بسیار سخت زخمی بود، فریاد زدم که چرا و تا چه وقت جنگ؟ زیاد گریه کردم؛ آن شب را با چشمان باز در حالی سپری کردم که سرباز زخمی بر سر زانو هایم افتاده بود.»

این افسر بیان داشت: زمانی که با این نوع جنگ‌ها و حملات روبرو مى شود و زیاد درد ببیند، بیشتر به روزه گرفتن، دعا ونیایش به درگاه خداوند (ج) و دیگر عبادات رو مى آورد.

فروتن گفت که اگر در کشور صلح بیاید، تصمیم دارد به مکه معظمه برود و آخرین روزه خود را آنجا افطار کند وگرنه تا زمانى که تنها آرمانش ش که آمدن صلح و ثبات دائمى در افغانستان است بر آورده شود روزه خواهد گرفت.

گفتنی است که طالبان و آمریکا در تاریخ ۱۰ حوت سال گذشته توافقنامه صلح امضا کردند، اما مذاکرات صلح طالبان با دولت افغانستان تاکنون آغاز نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟