۷۸ کشته و مجروح در انفجار کابل/ ۳ آمریکایی در بین کشته شدگان

  • انتشار: ۱ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 8499

خبرگزاری اطلس ـ انفجار خودروی بمب گذاری شده در مسیر کاروان نیروهای ناتو در کابل به کشته شدن دست کم ۱۲ نفر از جمله ۳ آمریکایی انجامید.

۳ آمریکایی در بین کشته شدگان انفجار تروریستی در منطقه دیپلماتیک کابل وجود دارند. فرماندهی ناتو در افغانستان با اعلام این مطلب از حمله به کاروان خودروهای این پیمان توسط یک خودروی بمب گذاری شده در روز شنبه خبر داد.

بر این اساس انفجار مذکور ۱۲ کشته داشته است. بنا بر اعلام فرماندهی ناتو یکی از آمریکایی ها در صحنه انفجار کشته شده و دو آمریکایی دیگر پس از انتقال به مرکز درمانی بر اثر جراحات وارده جان باخته اند. در پی وقوع این انفجار شبه نظامیان طالبان با انتشار بیانیه ای هر گونه دست داشتن در این اقدام را رد کردند.

در همین حال یک سخنگوی سفارت آمریکا در کابل به خبرنگار سی بی اس گفت انفجار در فاصله حدود یک کیلومتری از سفارت آمریکا رخ داده است. به گفته منابع بیمارستانی انفجار امروز همچنین به مجروح شدن ۶۶ غیرنظامی منجر شده است.

هنوز مشخص نیست چند خودروی نظامی در کاروان ناتو حضور داشته اما گزاش ها از منهدم شدن یکی از این خودروها حکایت دارد. «نجیب دانش» سخنگوی وزارت داخله نیز با بیان این که انفجار در زمان تعطیلی مکاتب رخ داده تاکید کرد شمار زیادی ساختمان و خودرو نزدیک به محل انفجار تخریب و یا منهدم شده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است. در عین حال طالبان نیز که به عنوان عامل اصلی حملاتی از این دست شناخته می شود، دست داشتن در آن را رد کرده است. «ذیبح الله مجاهد» سخنگوی طالبان ساعتی پس از انفجار با ارسال خبرنامه ای به رسانه ها اعلام کرده شبه نظامیان نقشی در آن نداشته اند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟