۵۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا در شهر مینیاپولیس مستقر شدند

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86956

گارد ملی آمریکا از استقرار ۵۰۰ نظامی خود در شهرهای مینیاپولیس و سنت‌پل خبر داد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد ملی آمریکا اعلام کرد: پس از ۳ شب تظاهرات اعتراض‌آمیز و خشونت‌بار به‌خاطر قتل یک شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح توسط مأموران پلیس، حدود ۵۰۰ نظامی و سرباز گارد ملی آمریکا در شهرهای میناپولیس و سنت‌پل مستقر شده‌اند.

جان ینسن از فرماندهان گارد ملی مینیاپولیس در این باره گفت: نظامیان ما برای حفاظت از جان، اموال و حق مردم برای برپایی تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز آموزش دیده‌اند.

استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا شب گذشته در حالی آغاز شده است که برخی آشوبگران با سوءاستفاده از شرایط ایجادشده، اقدام به آتش زدن ده‌ها ساختمان و غارت فروشگاه‌ها کرده‌اند.

یک افسر سفیدپوست در آمریکا روز دوشنبه یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رسانده است. این مرد سیاه‌پوست حدوداً ۴۰ساله غروب دوشنبه به‌وقت محلی با رفتار خشن پولیس روبه‌رو شد به‌طوری که مأموران پولیس به او دستبند زدند و وی را با صورت روی زمین خواباندند. پولیس مدعی شده که این مرد سیاه‌پوست متهم به جعل اسناد بوده است.

بر اساس گزارش پولیس، این مرد سیاه‌پوست که مشکلات پزشکی داشته پس از انتقال به یک بیمارستان جان خود را از دست داده است. فیلم‌های منتشرشده از سوی عابران نشان می‌دهد که این مرد سیاه‌پوست با فشار زانوی یک افسر پولیس مینیاپولیس روبه‌رو شده است و مرتباً فریاد می‌زند: نمی‌توانم نفس بکشم.

ساعاتی پس از اعلام اخراج ۴ مأمور پولیس مینیاپولیس، هزاران نفر از معترضان در اطراف محل این حادثه به خیابان‌ها ریختند و تظاهرات مسالمت‌آمیزی را علیه رفتار خشونت‌آمیز پولیس با سیاه‌پوستان برگزار کردند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات صورت خود را با ماسک پوشانده بودند تا مانع از شیوع ویروس کرونا شوند.

ولی این تظاهرات با دخالت پولیس به خشونت کشیده شد و پولیس ضدشورش مینیاپولیس با گاز اشک‌آور به جمعیت معترض حمله‌ور شد. معترضان نیز با پرتاب بطری‌های شیشه‌ای و سایر وسائل به زدوخورد با پلیس پرداختند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟