۳۰۰ هزار رأی مورد اختلاف بررسی نمی‌شود

  • انتشار: ۱۰ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 72951

در حالی که تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» ۳۰۰ هزار رأی مورد اختلاف را غیر قانونی می خواند و خواستار ابطال آن است کمیسیون شکایات اعلام کرد که این موضوع را بررسی نمی‌کند.

کمیسیون شکایات روند بررسی شکایات ولایت کابل که بیشتر آن درباره اختلاف درباره تفاوت آرا می‌باشد را از روز یکشنبه آغاز کرده است.

«احمد صمیم فیضی» مسئول تحلیل و بررسی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفت که از مجموع ۲ هزار و ۲۳۰ شکایتی که در ولایت کابل ثبت شده، هزار و ۴۰۰ شکایت مربوط به اختلاف درباره تفاوت آرا است و این شکایت‌ها اکنون در دست بررسی قرار دارد.

به گفته کمیسیون بررسی ۱۰۲ هزار رأی که خارج از زمان رأی‌دهی ثبت شده به این نهاد سپرده شده است.

فیضی ضمن اظهار اینکه بیشتر شکایات به ثبت رسیده درباره تفاوت آرا می‌باشد، گفت که شکایت‌ها درباره ۳۰۰ هزار رأی مورد اختلاف بررسی نخواهد شد و اعضای رهبری کمیسیون باید درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

همچنین «محمد قاسم الیاسی» دبیر کمیسیون رسیدگی به شکایات بدون ارائه پاسخی صریح در این باره گفت: دفاتر ولایتی در چارچوب قوانین و نقشه راه از پیش تعیین شده هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ فنی مکلف هستند که به این مسایل رسیدگی کنند.

«محمد زیبر حبیب زاده» سخنگوی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) نیز درباره بررسی شکایت‌ها اظهار داشت: شماری از شکایت‌ها مستند نیست و کمیسیون مکلف است تا این موارد را از روند خارج کند تا بررسی شکایات به درازا کشیده نشود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟