۲۰۰۰ انگلیسی برای داعش می‌جنگند

  • انتشار: ۲ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 1151

اولین نماینده مسلمان پارلمان انگلیس اعلام کرد که حدود ۲ هزار شهروند انگلیسی به داعش پیوسته و در کنار این گروه تروریستی در عراق و سوریه می‌جنگند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری اطلس به نقل از تلگراف، خالد محمود، یکی از اعضای پارلمان انگلیس که عضو حزب کارگر این کشور نیز است اذعان کرد که نزدیک به 2 هزار شهروند انگلیسی در کنار دیگر اعضای گروه داعش در عراق و سوریه مشغول جنگ هستند. این خبر درحالی منتشر شده است که پیش از این مقامات اطلاعاتی انگلیس از حضور 500 شهروند این کشور در گروه داعش خبر داده بودند.

محمود در این باره گفت: مقامات اعلام کرده بودند که 500 جهادی انگلیسی وجود دارند اما این رقم دستکم 3 یا 4 برابر بیشتر است. تصور میکنم رقم 2 هزار نفر برآورد بهتری است. تجربه من در بیرمنگام نشان میدهد که این یک مشکل بسیار بزرگ است.

هنوز نگرانی‌های بسیاری درباره عدم توانایی سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس برای شناسایی افراطی‌هایی وجود دارد که بنادر انگلیس را به مقصد کمپ‌های آموزشی داعش ترک می‌کنند.

شواهد بدست آمده از یک شبکه اجتماعی در اینترنت حاکی از آن است که هر روز نزدیک به 20 شهروند انگلیسی به داعش می‌پیوندند. روز گذشته (شنبه) نیز مشخص شد دو شهروند انگلیسی 21 و 20 ساله اهل لندن در سوریه جان خود را از دست دادند.

هرچند دولت انگلیس از افزایش تدابیر شدید امنیتی در مرزهای این کشور خبر داده است اما این نماینده انگلیسی که اولین نماینده مسلمان پارلمان این کشور نیز به شمار می‌رود دراین‌باره گفت: دولت نیروی انسانی کافی در مناطق مرزی در اختیار ندارد. واقعیت این است که جهادی‌ها بدون اینکه هرگز بازداشت شوند درحالی عبور و مرور از مرزهای انگلیس هستند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟