۱۵ تن از ثروتمندترین رؤسای جمهور و سیاسیون در جهان

  • انتشار: ۲۲ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 97689

ارتباط قدرت با ثروت از دیرباز برکسی پوشیده نبوده است. بسیاری از روسای جمهور امروزی انسان های تاجر و موفقی نیز هستند. البته عکس این قضیه نیز صادق است و سیاسیونی را ممکن است ببینید که پس از اتمام دوره قدرتشان سرمایه چندانی به دست نیاورده اند.

با ما همراه شوید تا  ثروتمندترین روسای جمهور جهان را بشناسید:

پوتین ثروتمندترین رئیس جمهور جهان در سال ۲۰۲۰


ولادمیر پوتین را باید ثروتمندترین رئیس جمهور جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی دانست. وی که از سال ۲۰۱۲ تاکنون رئیس جمهور روسیه بوده ثروتی بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار دارد.

پوتین، ثروتمندترین رییس جمهور جهان

پوتین از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ در برخی مسئولیت های سیاسی دیگر در روسیه فعالیت می کرد. وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ نخست وزیر روسیه بود.

بومیبول ادولیادج، پادشاه تایلند

شاید این نکته برایتان جالب باشد که بدانید پادشاه تایلند از قدیمی ترین پادشاهان دنیا می باشد. این پادشاه ۸۲ ساله در گروه پولدارترین روسای یک کشور قرار دارد. ثروت او را ۳۲ میلیارد دلار برآورد کرده اند.

رئیس جمهور برونئی

رئیس جمهور برونئی را نیز باید در گروه ثروتمندترین روسای کشورهای دنیا دانست. حسنال بولکیه با داشتن ۲۰ میلیارد دلار نام خود را در این لیست قرار داده است.

بولکیه آخرین فرزند سلطان عمر علی صفی الدین می باشد، پدر وی نیز از جمله ثروتمندترین روسای جمهور در جهان است و مجموعه ماشین وی که حدود ۲۵۰۰ ماشین را در خود جای داده یکی از بزرگترین نمایشگاه های ماشین در دنیا می باشد. ک

شور برونئی دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز می باشد. پادشاه این کشور در پنجاهمین سالگرد تولدش مایکل جکسون را برای اجرای برنامه دعوت کرده بود.

رئیس جمهور امارات متحده عربی و ثروت ۱۵ میلیارد دلاری

خلیفه بن زیاد، رئیس جمهور کنونی امارات متحده عربی، نیز با ثروت ۱۵ میلیارد دلاری خود در فهرست ثروتمندترین روسای جمهور جهان قرار دارد.

گفته می شود در حدود ۸۷۵ میلیارد دلار به دست او مدیریت می شود که در نوع خود بزرگترین و ثروتمندترین ناحیه تحت مدیریت در تمام جهان به حساب می آید.

خلیفه بن زاید و ثروتش

خلیفه بن زیاد در سال ۲۰۱۴ دچار سکته شد و این امر سود پولش را کاهش داد. برادر شیخ خلیفه بن زیاد نیز دست کمی از برادرش نداشته و وی را جانشین خلیفه بن زیاد می دانند.

پادشاه مراکش

محمد پادشاه مراکش که در بین سیاستمداران این کشور یک مهره برجسته به حساب می آید ۵ میلیارد دلار ثروت دارد.

محمد ول موروکو در قاره آفریقا یک فرد پولدار به حساب آمده کارهای زیادی برای مبارزه با فقر در مراکش انجام داده است.  

رئیس جمهور کره شمالی

کیم جونگ اون فرزند بزرگ کیم جونگ ایل که در دوران حیات پدرش بسیاری از کارها و امورات سیاسی را برعهده داشت نیز با ثروت ۵ میلیارد دلاری خود در فهرست پولدارترین روسای جمهور دنیا قرار گرفته است.

در کره شمالی آزادی مذهبی وجود ندارد، شیوه حکومت دیکتاتوری ست و آزادی بیان معنایی ندارد.  

صاحب برج خلیفه و برج العرب

محمد بن رشید آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی و کسی که نام دبی را در جهان مطرح کرد نیز با سرمایه ۴ میلیارد دلاری خود در فهرست سرمایه دارترین سیاسیون جهان قرار دارد. ساخت پروژه های بزرگ در دبی از جمله پارک ها و باغ وحش های مدرن و برج های مطرح خلیفه و برج العرب به دستور او ساخته شد و به سرمایه او اضافه کرد.

امیر قطر

حمد بن خلیفه آل ثانی از اعضای خانواده پادشاهی قطر ثروتی در حدود ۲ و نیم میلیارد دلار در اختیار دارد.

قطر کشوری با ذخایر غنی نفت و گاز یکی از کشورهای ثروت در دنیا می باشد و سالانه حدود ۸۶ هزار دلار از فروش گاز به هر شهروند این کشور تعلق می گیرد.

این کشور هم اکنون از لحاظ اقتصادی و ورزشی به پیشرفت های بزرگی دست یافته است. قطر سومین صادر کننده گاز در جهان است.

وی به خرید تابلوهای گرانقیمت، اسب های اصیل و مسابقات شتر سواری علاقه خاصی دارد. شکبه خبری الجزیره در سال ۱۹۹۶ با بودجه ۱۳۷ میلیون دلار که توسط امیر قطر پرداخت شده راه اندازی شد.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود

عربستان بزرگترین صادر کننده نفت خام در دنیا می باشد و ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود با ثروتی معادل ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از ثروتمندترین روسای کشور در دنیا به حساب می آید.

سیلویو برلسکونی

سیلیو برلسکونی نخست وزیر ایتالیا با ثروت ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری خود در لیست قدرتمندترین و پولدارترین سیاسیون جهان قرار دارد و از یک امپراطوری بزرگ در عرصه رسانه و ورزش برخوردار است.

سیلویو برلسکونی و ثروت میلیارد دلاری اش در حال انجام خدمات اجتماعی


هانس آدام دوم، شاهزاده لیختنشتاین

هانس آدام دوم، شاهزاده لیختنشتاین با سرمایه چهار میلیارد دلاری نیز در گروه ثروتمندترین روسای کشورهای دنیا می باشد. ثروت وی از مالکیت خانواده اش در لیختنشتاین یعنی ال جی تی به دست آمده است. این شاهزاده مالک بسیاری از کاخ ها و زمین ها در اتریش است.  

رئیس جمهور پاکستان، آصف علی زرداری

آصف علی زرداری رئیس جمهور پیشین پاکستان و همسر بی نظیر بوتو نیز از جمله روسای جمهور ثروتمند در دنیا به شمار می رود. همسر وی بی نظیر بوتو نخست وزیر پیشین پاکستان در پاکستان ترور شد. سرمایه زرداری در حدود ۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون دلار می باشد.

رئیس جمهور شیلی و سرمایه ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار

سیباستیان بینییرا، رئیس جمهور شیلی که سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که اولین انتخابات دموکراتیک شیلی در ۵۲ سال گذشته بود به پیروزی رسید و وعده داد شیلی را به بهترین کشور در دنیا تبدیل نماید. وی ثروتی در حدود یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار در اختیار دارد

از میلیارد دلار تا میلیون دلار

اکنون که با روسای جمهور و سران مملکتی میلیارد دلاری دنیا آشنا شدید بهتر است با روسای کشورها و صاحبان ممالک که سرمایه آنها میلیون دلاری ست نیز آشنا شوید.

یکی از این افراد رئیس جمهور گینه استوایی ست. وی ۶۴۰ میلیون دلار سرمایه دارد. در غرب آفریقا وی را بدترین دیکتاتور قلمداد می کنند.

امیر کویت

جالب است بدانید که امیر کویت حقوق ماهیانه دریافت می کند. وی که هم  اکنون سرمایه ۴۳۲ میلیون دلاری در اختیار دارد در سال ۲۰۰۶ حقوق ماهیانه خود را از ۲۵ میلیون دلار به ۱۸۸ میلیون دلار افزایش داد.