۱۲۰نيروى خيزش مردمى درفارياب به طالبان پيوستند

  • انتشار: ۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 26961

منابع امنيتى در ولايت فارياب مى گويند که ۱۲۰ تن از نيروهای خيزش مردمی، شب گذشته  در ولسوالی کوهستان اين ولايت به طالبان پيوستند.

عبدالکريم يورش مسوول مطبوعات پوليس ولايت فارياب، با تاييد اين خبر گفت که اين افراد زمانی به مخالفان مسلح پيوستند که  بيش از ۲۰۰ تن از نيروهای دولتی و خيزش مردمی،  پس از سقوط لولاش مرکز ولسوالی کوهستان در قلعه خيرآباد محاصره شده بودند.

اما يورش افزود که شماری از خيزش های مردمی به سرکردگی محمد ناصر و سليمان رحمانی، ديشب خود را از قلعه بيرون کرده  و به نزديکی های ولايت غور رساندند و فعلا در قلعه خير آباد صرف نيروهای امنيتی متشکل از کماندو، پوليس و امنيت ملی باقی مانده  و عليه طالبان می جنگند.

 وی افزود که دولت، برنامه های کلان روی دست دارد و  تا چند ساعت ديگر، تحول بزرگ در ولسوالی کوهستان لولاش به وجود خواهد آمد.

سليمان رحمانی يکی از فرمانده هان خيزش مردمی گفت که به دليل بی تفاوتی دولت بخاطر نجات جان شان، مجبور شدند با ناصر قوماندان و حدود ۶۰ نفر مسلح از قلعه بيرون شده و در منطقه ديوالک بروند.

رحمانی گفت که از يکسال بدينسو، کوهستان توسط طالبان محاصره نظامی و اقتصادی بود؛ هرچه فرياد کردند، جز وعده های ميان تهی دولت چيزی ديگر دريافت نکردند.

وی افزود که، ده روز پيش صدها طالب به رهبری مولوی ظريف والی نام نهاد طالبان حملات خود را آغاز کردند، ۳۵ تن از نيروهای دولتی و خيزش مردمی کشته و زخمی شدند، کمک به موقع صورت نگرفت و ناچار شدند خود را از محاصره بکشند.

سليمان گفت که در حال حاضر، بيشتر از ۶۰ نيروی کماندو، پوليس و امنيت ملی در محاصره هستند و اگر دولت نان و مهمات برساند، طالبان توان گرفتن قلعه را ندارند؛ در غير آن همه هلاک مى شوند.

وی گفت که دولت، عمليات هوايی و زمينی را در لولاش آغاز کند، آنها نيروهای خود را دو باره عليه طالبان انسجام داده برای بيرون کردن مخالفين وارد عمل مى شوند.

همايون فوزی والی فارياب، عصر ديروز گفته بود که نيروهای امنيتی و خيزش مردمی، از مرکز و ساختمان ولسوالی کوهستان در منطقه خير آباد در يک قلعه مستحکم جابجا شدند و  طيارات سوپر توکانو، مواضع طالبان را بمبارد کرده، که در نتيجه  سه موتر فلاينکوچ مهمات شان منهدم گرديد و تلفات سنگين به آنان وارد گرديد.

فوزی گفت که هليکوپترها ضمن انتقال مهمات به نيروهای امنيتی، مواضع طالبان را هدف قرار دادند.

والی فارياب، اطمينان داد که پلان عملياتى گسترده روى دست است، ۶ بال هليکوپتر در ميدان هوايی فارياب و صدها نيروی ويژه آماده هستند که به مرکز ولسوالى کوهستان بروند و طالبان را سرکوب و ولسوالی را پاکسازی نمايند.

گفتنى است که لولاش مرکز ولسوالی کوهستان ولايت فارياب، دو شب قبل در پی حملۀ تهاجمی طالبان سقوط کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟