۱۱ واکسن کرونا در مرحله آزمایش بالینی هستند

  • انتشار: ۵ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 95162

یک مقام ارشد وزارت علوم و فنون چین اعلام کرد که در حال حاضر ۱۱ نوع واکسن ضد کرونا ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی هستند که از میان آنها چهار نوع به مرحله سوم آزمایش بالینی رسیده اند.

به گزارش ایرنا از سی سی تی وی، «وو یوان بین» روز شنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: نتایج خوبی در مورد ایمنی و کارایی واکسن ها در آزمایش های بالینی فاز یک و دو به ثبت رسانده است و چین در بین کشورهای پیشرو در تحقیق و توسعه واکسن کووید ۱۹قرار دارد.

او گفت: شرکت های چینی با سازمان های مرتبط در کشورهای دیگر از جمله در خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی همکاری می کنند.

این مقام وزارت علوم چین اظهار کرد: آزمایشات به خوبی پیش می رود اما هنوز مشخص نیست که واکسن ها چه زمانی در بازار عرضه می شوند اما چگونگی توزیع واکسن ها در زمان آماده سازی مشخص شده است.

«یانگ شنگ»  رئیس بخش ثبت و مدیریت اداره ملی نظارت دارویی چین نیز در این نشست خبری با اشاره به زمان احتمالی عرضه واکسن تولید چین به بازار گفت:  اگرچه پس از تحقیقات، این واکسن‌ها باید تحت آزمایش ایمنی کامل قرار گیرند، اما چین برای عرضه هر چه سریع تر آنها تلاش خواهد کرد.

«زنگ گوانگ» پژوهشگر ارشد بیماری های واگیردار چین هم با اشاره به اهمیت اعتبار و اثر بخشی واکسن بر ضرورت انجام تحقیقات و آزمایش های دقیق گفت: بر اساس نتیجه نظارت و آزمایش، میزان پادتن در بدن نخستین گروه داوطلبان که واکسن به آنان تزریق شده، در سطح بالایی قرار دارد و این نشانگر اثربخشی درازمدت واکسن است.

«جنگ وی جونگ» رییس گروه تحقیقات علمی و فنی برای تولید واکسن هم گفت: تا سال آینده، میزان تولید واکسن چین به بیش از یک میلیارد دز خواهد رسید این مقدارد ر حال حاضر ۶۰۰ میلیون دز است.

وی افزود: چین واکسن تولید خود را به عنوان یک محصول عمومی در اختیار مردم قرار خواهد داد و قیمت آن در حدی قابل قبول تعیین خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟