یک کوماندوی ارتش افغانستان سه سرباز آمریکایی را در ننگرهار کشت

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24213

مقامات امریکایی روز گذشته (شنبه) گزارش دادند که یک سرباز نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت شرقی ننگرهار بر نیروهای امریکایی آتش گشود که در نتیجۀ آن سه سرباز امریکایی کشته و یک سرباز دیگر امریکایی زخمی شد.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، ضمن تائید این خبر گرفته است که این رویداد در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار رخ داده است، ولسوالی که قوای خاص ایالات متحده و قوای افغان مصروف جنگ بر ضد داعش و گروه طالبان است.

آقای خوگیانی همچنین گفت که سرباز افغان که بر سربازان امریکایی آتش گشوده بود، نیز کشته شده است. اما به گفتۀ سخنگوی والی ننگرهار، انگیزۀ این حملۀ مرگبار تا حال معلوم نیست.

یک سخنگوی گروه طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت و ادعا کرده است که یکی از افراد وفادار آن گروه در صفوف قوای افغان فعالیت داشت.

حملۀ قوای افغان بر قوای بین المللی که به نام حملۀ “سبز بر آبی” نیز معروف است، از چندین سال به این سو به مثابۀ یک مشکل جدی برای قوای بین المللی در افغانستان بوده است. اما با اتخاذ تدابیر بیشتر امنیتی و کاهش چشم گیری قوای بین المللی از افغانستان، حملۀ نیروهای افغان بر خارجی تا اندازۀ کاهش یافته است.

در ماه مارچ ۲۰۱۷، سه سرباز امریکایی نیز توسط فیر یک سرباز افغان زخمی گردیدند.

خبرگزاری رویترز گزارش می دهد، در صورت که ایالات متحده نیروهای بیشتر به افغانستان اعزام کند، قوای امریکایی مستقر در آن کشور نقش بیشتر تهاجمی در برابر گروه طالبان و سایر گروه های مسلح خواهد داشت.

حملۀ نیروهای افغان بر خارجی های مستقر در افغانستان محدود به قوای بین المللی نبوده است، بلکه در اغلب موارد، نیروهای افغان سایر همکاران خود را با فیر مرمی کشته اند.

تنها از آغاز سال جاری، حد اقل ۵۶ منسوب پولیس افغان به ضرب گلوله های همکاران شان در افغانستان کشته شده اند.

بر اساس گزارش مجلۀ فارن افیرز، حملات داخلی در صفوف قوای امنیتی افغان از یک دهه به اینسو سیر صعودی را پیموده و بر اساس این گزارش از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ کم از کم ۵۵۷ سرباز افغان در این حملات کشته و ۲۵۵ سرباز دیگر در آن زخمی شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟