یک وزیر جاپانی به دلیل اظهاراتش علاوه بر استعفاء به نشانه عذرخواهی مقابل خبرنگاران تعظیم کرد

  • انتشار: ۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21382

وزیر بازسازی جاپان درباره اظهارات جنجالی خود درباره سونامی سال ۲۰۱۱ از مقام خود استعفا کرد و به نشانه عذرخواهی مقابل خبرنگاران تعظیم کرد.

ماساهیرو ایمامورا، وزیر کابینه جاپان گفته بود خیلی خوب شد که سونامی و زلزله 2011 در شمال جاپان اتفاق افتاد و در مناطق نزدیک به توکیو رخ نداد. او این حرف‌ها را در مراسمی زده بود که آبه نیز در آن حضور داشت.

ایمامورا در این مراسم گفت: «خیلی خوب بود که [فاجعه] در منطقه توهوکو در شمال اتفاق افتاد. اگر این سونامی در نزدیکی پایتخت رخ می‌داد مطمئناً خرابی‌های بسیار زیادی را در پی داشت».

با اینکه ایمامورا بلافاصله از حرف خود عذرخواهی کرد؛ گفته می‌شود شینزو آبه از شنیدن این حرف شوکه شده بود. ایمامورا پیش از این نیز چنین اظهاراتی را بیان کرده بود و احزاب مخالف بارها از حرف‌های او برای تضعیف شینزو آبه استفاده کرده‌اند.

ایمامورا پیش از این نیز چنین اظهاراتی را بیان کرده بود و احزاب مخالف بارها از حرف‌های او برای تضعیف شینزو آبه استفاده کرده‌اند.

«ماسایوشی یوشینو» معاون سابق وزیر محیط زیست که در زمان وقوع سونامی در معرض تشعشعات هسته‌ای قرار گرفته بود به جای ایمامورا گماشته شد. کسی به دلیل برخورد این تشعشعات کشته نشد؛ اما زلزله و سونامی در مجموع جان 18 هزار نفر را در شمال جاپان گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟