یک هیئت پارلمانی خواسته های معترضین کابل را به رئیس جمهور ارائه می کند

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 24196

خواسته‌های معترضان “جنبش رستاخیز تغییر” شام امروز (شنبه) به روی میز رئیس جمهور خواهد رسید.

این خواسته‎های معترضان توسط یک هیئت چهل نفری پارلمان در دیدار با محمد اشرف رئیس جمهور مطرح خواهد شد.

عرفان الله عرفان یکی از وکلای شورای ملی، عضو این هیئت چهل نفریست.

وی گفت: معترضین چهار – پنج خواست مشخص داشتند. اول اینکه عاملینِ که به واسطۀ شلیک مرمی شش تن از هموطنان ما را شهید کردند و در حدود ۲۰ تا ۲۱ تن را زخمی ساختند باید شناسایی شوند و به پنجه قانون سپرده شوند. یک تعداد دوست‌های ما را نام نهاد کردند که آن‌ها باید از وظایف‌شان برکنار شوند. به مجروحین و کسانی که متضرر هستند رسیدگی شود و در ارتباط به تحصن آن‌ها باید خیمه‌های‌شان توسط حکومت با زور و خشونت برداشته نشود.”

یکی دیگر از خواسته‌های اعضای جنبش رستاخیز تغییر، اینست که دولت باید یک روز را ماتم ملی اعلان کند.

این در حالیست که حکومت افغانستان امروز را به خاطر حوادث مرگبار پی هم در کابل و هرات، عزای ملی اعلان کرد، هر چند روشن نیست که این اقدام به اساس تقاضای اعتراض کننده‌ها شده‌است یا خیر.

درین حال عرفان الله عرفان عضو هیئت پارلمانی که درین قضیه میانجیگری می‌کند به گفت، این هیئت پس از شنیدن نظریات دو طرف برای خروج ازین بن‌بست، تصمیم خواهد گرفت.

وی گفت “تمام خواسته‌های را که آن‌ها به ما ارائه کرده‌اند با حکومت مطرح می‌کنیم و نظریات حکومت را هم می‌گیریم که چه آمادگی دارد برای خواسته‌های آن‌ها. بعداً ما در مطابقت به منافع کلان افغانستان که چه چیزی را تقاضا می‌کند و درین شرایط حساس آیا این به نفع افغانستان یا به ضرر افغانستان. مسایل کلان ملی و مصالح اولیای افغانستان را سنجیده بعداً پارلمان افغانستان تصمیم می‌گیرد.”

اعتراض کننده‌ها که اعضای حرکت موسوم به جنبش رستاخیز تغییر استند، در چندین نقطه شهر کابل خمیه تحصن برپا کرده و راه را به روی ترافیک بسته‌اند.

حکومت افغانستان مخصوصآ ارگان‌های امنیتی خواستار برچیده شدن هر چه زودتر این خیمه‌های تحصن هستند، اما اعضای جنبش رستاخیر تغییر می‌گویند تا آنکه به خواست‌شان پاسخ داده نشود، خیمه‌ها برپا خواهند ماند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟