یک نماینده بدخشان: تروریست ها پایگاهی در بدخشان به نام “وزیرستان دوم” ایجاد کرده اند

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 22445

گلالی اکبری عضو سنا که به تازگى از ولايت بدخشان ديدار کرده است، مى گويد که قريۀ خستک ولسوالى جرم بدخشان، به پايگاه امن تروريستان خارجى تبديل شده است و آنان این پایگاه را وزیرستان دوم نامیده اند.

گلالی اکبری نماينده مردم بدخشان در سنا، گفته است که تروریستان خارجی در قريه خستک ولسوالی جرم، پايگاهی را ايجاد و آنرا وزيرستان دوم نامگذاری کرده اند.

او افزود که در اين پایگاه، بيش از يک هزار تروریست خارجی حضور دارند که موجوديت آنها نه تنها برای بدخشان، بلکه برای کشورهای منطقه يک تهديد جدی به شمار می آيد.

اکبری می گوید که در این ولايت گروه های القاعده، داعش و طالبان مشترکا و در هماهنگی کامل؛ مصروف فعاليت های تخريبی و تروريستی می باشند که طالبان، از حمايت روس ها نيز برخور دار می باشند.

وی افزود: “اسناد و شواهد کافی وجود دارد که روس ها طالبان را در بدخشان حمايت می کند تا عليه داعش بجنگند؛ اما نه حکومت افغانستان و نه هم روس ها به اين متوجه هستند که طالبان، داعش و القاعده با هماهنگی کامل مصروف فعاليت های تروريستی مى باشند.”

این نماینده ی بدخشان، حضور جنگجويان خارجی در ولايت بدخشان را نگران کننده خواند و گفت: “تنها به تصرف ولسوالی زيباک اکتفا نشود، هرچه زودتر بايد ولسوالی های يمگان و وردوج نيز بايد از وجود مخالفين مسلح تصفیه شود.”

وی خاطرنشان ساخت که تروریست ها، تلاش دارند تا ولسوالی اشکاشم و واخان را که با پاکستان، چين و تاجکستان سرحد باز دارد تصرف نمايند؛ تا بتوانند کشورهای آسيای ميانه را زير تهديد قرار بدهند.

اين درحالى است که روزگذشته، داکترعبدالله عبدالله رييس اجرايى حکومت، در  راس هياتی از مقام های حکومتی و شماری از نمايندگان شورای ملی، به ولايت بدخشان سفر نمود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟