یک مهاجر افغانستانی در میان شش دانشمند جوان برگزیده سال ۲۰۲۰

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 88332

دانش پژوهان برگزیده ی سال ۲۰۲۰ با حمایت بنیاد اَرِل مطالعات خود را در زمینه ی علوم تغذیه، تنوع زیستی و سلامت خانواده پیش خواهند برد. به نقل از گلشهرگرام اَر‌‌‌ِل یکی از معتبرترین انستیتوهای تحقیقاتی در زمینه ی تغذیه و بهداشت در استان اونتاریو کانادا می باشد که هرسال محققان بی شماری از دانشگاه های سراسر جهان برای بورسیه های این بنیاد با یکدیگر به رقابت می پردازند و هر سال شش دانشمند جوان برتر معرفی می‌شوند که امسال نام خانم دکتر فاطمه فاضل در میان شش محقق دیگر خودنمایی می کند. این محققان پس از رقابت سخت انتخاب می‌شوند و بنیاد ارل سالانه ۵۰ هزار دلار به تعداد سالهای تحصیل این محققان؛ تمام هزینه های تحصیل و زندگی آنان را پوشش میدهد.

شایان ذکر است که خانم فاطمه فاضل روی پروژه تهیه واکسن برای پیشگیری از پاندمی‌ در جهان تحقیق می‌کند. خانم دکتر فاضل بجز کسب این افتخار، امسال موفق به کسب جوایز متعدد شامل برنده بورسیه واکسن شناسی دانشگاه لیون فرانسه در میان ۲۰ واکسن پژوه اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی(WHO) و بعنوان تنها نماینده افغانستان و برنده دو بورسیه دیگر از کشورهای آلمان و نیوزیلند می باشد.

خانم دکتر فاضل یک نمونه از مهاجرینی است که با وجود مشکلات و سقف شیشه‌ای موجود، توانسته خود را به بالاترین مرحله علمی در سطح جهان برساند. این افتخار نصیب کیست؟ افغانستان یا ایران؟

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟