یک منبع در امنیت ملی گزارش ها در مورد ارتباط رئیس امینت ملی با طالبان را رد می کند

  • انتشار: ۸ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29725

بعد از نشر گزارشی در یک رسانه خارجی در مورد رابطه و ملاقات رییس امنیت ملی و مشاور شورای امنیت افغانستان با طالبان، یک منبع در امنیت ملی می گوید؛ این گزارش ها صحت ندارد.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، گزارش‌های نشرشده در مورد تماس‌های تیلفونی محمد معصوم ستانکزی، رئیس این اداره را با طالبان نادرست خوانده و گفته است که اصلاً چنین تماس‌های با طالبان گرفته نشده است.

یک منبع امنیت ملی افغانستان که نخواست نامش افشا شود، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفته است، گزارش‌هایی که در مورد تماس‌های روزانۀ محمد معصوم ستانکزی با رهبران طالبان و گفتگوی تلفونی در مورد پیوستن طالبان با سران گروه، در رسانه‌ها نشر شده است، صحت ندارد و این اداره موجودیت چنین ارتباطات و گفتگو را شدیداً رد می‌کند.

روز گذشته، خبرگزاری ای.پی در گزارشی گفته است که در مورد گفتگو میان طالبان و مقام‌های حکومت افغانستان اسنادی را به دست آورده که در آن گفته شده است “طالبان ظاهراً” آماده شده اند که قانون اساسی افغانستان را بپذیرند. بر اساس آن سند، هنوز طالبان و حکومت افغانستان به صورت کل روی آغاز گفتگوهای صلح موافقه نکرده اند.

همچنان در گزارش خبرگزاری ای.پی، جزئیات گفتگوی آقای ستانکزی با سران طالبان روی ایجاد حکومت مؤقت و برگزاری انتخابات هم نشر شده و ادعا کرده است که طالبان به ایجاد حکومت مؤقت و سپس اشتراک در انتخابات گردن نهاده اند.

طالبان نیز در مورد گزارش ای.پی هنوز واکنشی نشان نداده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟