یک مقام کاخ سفید: امکان پیروزی آمریکا در جنگ افغانستان وجود دارد

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27365

سبسشن گورکا معاون دستیار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، می گوید که امکان پیروزی نیروهای امریکایی در جنگ افغانستان وجود دارد.

سبسشن گورکا، معاون دستیار دونالد ترامپ در مصاحبه با صدای امریکا گفته است که برای دانستن اینکه آیا امریکا در جنگ افغانستان برنده خواهد شد و یا خیر باید به این پرسش پاسخ داد که چرا افغانستان برای امریکا اهمیت پیدا کرد و منافع ملی که واشنگتن را با کابل وصل کرده است، کدام ها اند.

آقای گورکا که یکی از مشاوران تیم امنیت ملی کاخ سفید نیز است، افزود که ایالات متحده پس از حملات تروریستی یازدهم سپتمبر ۲۰۰۱ به افغانستان سرباز فرستاد تا از آن کشور برای حمله علیه ایالات متحده استفاده نگردد.

معاون دستیار رئیس جمهور ترامپ گفت که اگر تعریف ماموریت امریکا در افغانستان همین باشد که واشنگتن نگذارد از افغانستان برای حملات گسترده علیه امریکا استفاده شود، پس به گفته او امریکا می تواند در جنگ افغانستان پیروز شود.

این مقام ارشد کاخ سفید همچنین افزود: “مشکل در ۱۶ سال گذشته (ماموریت امریکا در افغانستان) این بوده که ما پس از سپری شدن هر ۱۰ ماه تعریف پیروزی خود را تغییر دادیم. این کار به نفع ارتش و منافع ملی ایالات متحده نبوده است.”

سبسشن گورکا گفت که حکومت دونالد ترمپ اکنون نمی خواهد سیاست بازنگری شده واشنگتن در قبال افغانستان را فاش سازد و یا در مورد پیامد های احتمالی آن صحبت کند.

به گفته سبسشن گورکا، این کاریست که حکومت قبلی امریکا به رهبری بارک اوباما آن را انجام داده بود. آقای گورکا با انتقاد از اعلام پیش از وقت سیاست امریکا در قبال افغانستان توسط حکومت باراک اوباما گفت که از این اقدام دشمنان و رقبای ایالات متحده سؤ استفاده کردند.

او افرود که حکومت دونالد ترامپ نمی خواهد “اشتباهات” ۱۶ سال گذشته امریکا در افغانستان را تکرار کند.

معاون دستیار دونالد ترامپ اذعان کرد که در بسیاری موارد استراتژی امریکا در قبال افغانستان بر مبنای “فرضیه های نادرست” بنا شده بود.

سبسشن گورکا در پاسخ به این پرسش که آیا او گزارش روزنامه نیویارک تایمز مبنی بر علاقمندی رئیس جمهور ترامپ به خاطر استخراج معادن افغانستان را تایید می کند و یا خیر گفت که در پیوند به این گزارش نمی خواهد اظهار نظر کند اما افزود که در عصر کنونی نمی توان بحث اقتصاد را از امنیت ملی جدا کرد.

اظهارات این مقام ارشد قصر سفید در حالی بیان می شود که اختلاف مقام های حکومت امریکا روی بازنگری سیاست آن کشور در قبال افغانستان، سبب تاخیر اعلام استراتژی جدید واشنگتن برای افغانستان شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟