یک مقام طالبان: به دلیل ترویج خشونت و محتوای غیراسلامی «تیک تاک» را مسدود می‌کنیم

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 133256

رسانه دیلی میل به نقل از یک مقام طالبان گزارش می‌دهد که این گروه «به دلیل ترویج خشونت» و محتوای غیراسلامی، استفاده از تیک تاک را در افغانستان ممنوع می‌کند.

دیلی میل می‌گوید این تصمیم در حالی گرفته شده است که جنگجویان طالبان نیز «جنایات میدان جنگ» را از طریق تیک تاک نشر می‌کنند.

وزارت مخابرات طالبان نیز اخیراً اعلام کرد که اپلیکیشن تیک تاک و بازی آنلاین PUBG را به دلیل ترویج خشونت مسدود می‌کند.

یکی از مقامات طالبان به دیلی میل گفت: «تیک تاک محتویات و ویدیوهای غیراخلاقی و غیراسلامی را در یک کشور اسلامی در میان جوانان بسیار آسیب‌پذیر افغانستان منتشر می‌کند و ما باید به خاطر آینده جوانان جلو آن را بگیریم.»

این مقام طالبان ن که نامش ذکر نشده، گفته است: «این برنامه با تبلیغ سبک زندگی غربی جوانان ما را گمراه می=‌کند. ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و این تریبون‌ها مطال‌بی علیه اسلام منتشر می کنند.»

به گفته این مقام طالبان «فیس‌بوک نیز چنین محتوایی را منتشر می‌کند. جوانان ما وقت خود را در فیسبوک تلف می‌کنند. وظیفه ما مراقبت از جوانان است.»

او اما درباره مسدود کردن فیسبوک چیزی نگفت.

وزارت مخابرات طالبان نیز چند روز پیش اعلام کرد که به ارائه دهندگان اینترنت اطلاع داده شده تا ۳۰ روز آینده فرصت دارند که تیک تاک را مسدود کنند.

طالبان نشر موسیقی، فلم و سریال های تلویزیونی را نیز ممنوع کرده اند.

طالبان در حالی دلیل ممنوعیت تیک تاک را «ترویج خشونت» می گویند که اخیراً فراد این گروه ویدیوی تیرباران کردن اسیران در پنجشیر را در شبکه‌های اجتماعی نشر کردند.

پیش از این طالبان از بستن بیش از ۲۳ میلیون وب سایت به دلیل نشر محتوای «غیراخلاقی» خبر داده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟