یک مقام امنیتی: خانه دوستم به دلیل حاضر نشدن محافظان وی به دادستانی کل، محاصره شده است

  • انتشار: ۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18506

بعضی از رسانه ها به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند؛ دلیل محاصره شدن خانه جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور غنی، عدم همکاری دوستم با دادستانی کل در پیوند به قضیه احمد ایشچی است.

نیروهای امنیتی و قطعات خاص واکنش سریع خانۀ عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهور، را در ساحۀ شیرپور شهر کابل از شب گذشته به اینسو محاصره کرده اند.

یک منبع امنیتی به تلویزیون ۱ گفته است که محاصره‌ی خانه‌ی جنرال دوستم به حاضر نشدن هفت محافظش در دادستانی کل، پیوند دارد و تا آنان در دادستانی کل حاضر نشوند، این محاصره ادامه می‌یابد.

نیروهای وابسته به گارنیزیون کابل خانه‌ی آقای دوستم را از نصف شب گذشته (دوشنبه، دوم حوت) محاصره کرد‌ه‌ا‌‌ند.

به گفتۀ عنایت بابر فرهمند رئیس دفتر جنرال دوستم مقام های امنیتی در باره مستقر شدن نیروهای گارنیزیون کابل در اطراف خانه معاون صاحب پاسخ روشن نمی دهند، بل می گویند که به خاطر تأمین امنیت جنرال صاحب دوستم تدابیر گرفته شده است.

بابر فرهمند می گوید؛ این تدابیر هواداران جنرال دوستم را خشمگین کرده و باید این موضوع روشن شود.، تا کنون چندین بار با مقام‌های حکومتی تماس گرفته شده است، اما به گفتۀ وی جواب مشخصی در مورد هدف استقرار این نیروها به آنان داده نشده است.

آقای دوستم و محافظان وی به توقیف و تجاوز جنسی بر احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان، متهم اند. دادستانی کل به تاریخ ۲۴ جنوری دستور دستگیری ۹ محافظ آقای دوستم را در پیوند با قضیۀ ایشچی صادر کرد، اما تا کنون کسی بازداشت نشده است.

خانۀ معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در حالی محاصره شده است که وی پس از حدود دوماه، شام گذشته دوباره به کابل برگشت.

جاده های منتهی به خانۀ آقای دوستم در ساحۀ شیرپور شهر کابل، از صبح سه شنبه به روی ترافیک مسدود بود که سبب ازدحاد شدید ترافیکی در سایر جاده های این محله شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟