یک مسجد در ولسوالی خنجان ولایت بغلان با گنجایش بیش از 2 هزار نفر ساخته شد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 22766

کار ساخت یک مسجد بزرگ در ولسوالی خنجان ولایت بغلان با گنجایش بیش از 2 هزار و 500  نمازگزار به پایان رسید.

این مسجد که قبلا بصورت غیر اصولی و با گنجایش تعداد کمتری نمازگزار ساخته شده بود، اکنون بصورت استندرد و معیاری ساخته شده و گنجایش بیش از 2 هزار نمازگزار را همزمان دارد.

این مسجد با کمک مالی جنرال محمد جرات رهبر روند حفاظت از ارزش های جهاد افغانستان و با همکاری مردم این ولسوالی ساخته شده است.

مردم و علمای دینی در این ولسوالی از ساخت چنین مکان بزرگی برای عبادت خوشحالند و از مردم خیرین می خواهند تا کمک های بیشتری به ساخت مکان های دینی و فرهنگی نمایند.

یک تن از باشندگان این ولسوالی می گوید ” مکانی که این مسجد ساخته شده، پیش از این بصورت خامه و در محیطی کوچک ساخته شده بود که گنجایش تعداد کمی نمازگزار را داشت اما اکنون با ساخت این مسجد بزرگ مردم این ولسوالی با خیالی آسوده و در فضایی باز می توانند عبادت کنند.”

آقای جرات بانی این مسجد در مراسم افتتاحیه این مسجد ضمن قدردانی از مردم این ولسوالی، گفت که ایمان مردم افغانستان باعث شد تا قدرت بزرگ شوروی سابق از افغانستان بیرون شود و این قدرت ناشی از ایمان و همبستگی مردم در جهاد مردم افغانستان علیه ارتش سرخ بود.

وی می گوید اتحاد مردم کشور و دوری از سمت گرایی و زبان گرایی باعث یکجا شدن مردم در مقابله با تجاوزگری های شرق و غرب می شود.

گفتنی است که نامبرده مساجد دیگری را نیز در ولایت های مختلف کشور اعمار کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟