یک فرمانده طالبان: پیش از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، آتش بس ممکن نیست

  • انتشار: ۱۰ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 72948

«مولوی منصور» از فرماندهان طالبان در جنوب غرب کابل تاکید کرد پیش از خروج نیروهای خارجی از افغانستان برقراری آتش بس ممکن نیست.

این فرمانده طالبان به «اسکای نیوز» گفت: آن‌ها باید بطور کامل از افغانستان خارج شوند در غیر اینصورت برقراری آتش‌بس ممکن نیست.

منصور که ارتباط مستقیمی با هیئت مذاکره کننده طالبان در قطر ندارد، ادامه داد: وقتی آمریکایی‌ها اینجا را ترک کنند پس از آن گفت‌وگوها بین طرف‌های افغان آغاز می‌شود، وقتی آمریکایی‌ها حضور دارند هیچکس با غلامان آن‌ها گفت‌وگو نخواهد کرد.

وی تصریح کرد که طالبان خواستار خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان است و حضور حتی یک نظامی این کشور در افغانستان به معنی ادامه «اشغال» خواهد بود.

منصور ادامه داد: شرایط ما ایجاد یک دولت اسلامی، خروج همه نیروهای خارجی و نظام اسلامی مشترکی است که مورد توافق همه باشد. مطمئن هستم که به توافق صلح دست پیدا می‌کنیم زیرا آمریکایی‌ها جز صلح گزینه دیگری ندارند و اگر موافقت نکنند ما با زور آن‌ها را بیرون می‌کنیم.

این در حالی است که در چند روز اخیر برخی رسانه‌های غربی از موافقت شورای رهبری طالبان با برقراری آتش‌بس ۱۰ روزه خبر می‌دهند اما «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با رد این گزارش‌ها تصریح کرد که طالبان هیچ تصمیمی درباره آتش‌بس نگرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟