یک عضو سنا: باید وزیر دفاع را به توپ بست

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19632

بعد از حمله بر شفاخانه نظامی در کابل و کشته شدن ده ها تن در این حادثه، نمایندگان در مجلس سنا می گویند که وزیر دفاع در این حمله غفلت کرده باید به راکت بسته شود و برای تسکین درد خانواده‌های قربانیان این حادثه تمام زندانیان طالبان باید اعدام شوند.

سناتوران در مجلس سنا از غفلت مسوولان و مقام های امنیتی در خصوص تامین امنیت مردم افغانستان به شدت انتقاد می کنند.

فرهاد سخی یک عضو مجلس سنا گفت: “از رییس جمهور می خواهیم که وزرای امنیتی را نسبت غفلت در وظایف شان باید برکنار کرده و برای انتقام گیری از طالبان مسلح، همه زندانیان این گروه را باید اعدام کند”.

آقای سخی افزود که رییس جمهور باید افراد شایسته و کار آزموده را در نهادهای امنیتی بگمارد تا بتوانند امنیت مردم را تامین کنند.

جمعه دین گیانوال دیگر عضو سنا گفت: “وزیر دفاع به دلیل این که همه وقت در خواب است باید همانند وزیر دفاع کوریای شمالی به راکت بسته شود چون نمی تواند امنیت کشور را تامین کند”.

آقای گیانوال خاطر نشان کرد، وزیر دفاع وعده داده بود که در زمستان جاری تمامی مناطقی را که زیر اداره طالبان است، پس می گیرد اما به این وعده خود عمل نکرده و “همیشه در خواب است”.

حنیف حنفی سناتور ارزگان و محمد هاشم الکوزی سناتور هلمند نیز گفتند که مراکز این ولایت هنوز هم در محاصره اند و اگر اقدامات جدی نشود، احتمال سقوط این ولایت ها به دست دشمن زیاد است.

به گفته آنان، عملیات های زمستانی برای سرکوب طالبان یا راه اندازی نشده و یا اگر راه اندازی شده هم نتیجه ای نداشته است.

این انتقادات در حالی مطرح می شود که چندی قبل حمله تروریست ها بر شفاخانه نظامی کابل بیش از 40 جان باختند و ده ها نفر دیگر زخمی شدند، گزارش هایی بعد از این حادثه به نشر رسید که غفلت مسئولان امنیتی این شفاخانه و امضای وزیر دفاع مبنی بر راه دادن یکی از عاملان این حادثه به شفاخانه باعث قتل عام مردم شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟