یک شهر و دو نرخ / حمایت از هم جنس باز آری، حمایت از مظلوم خیر

  • انتشار: ۱۳ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاهدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 63026


آنگاه که کلوپِ شبانه‌ی مردانِ هم‌جنس‌باز امریکایی در اورلاندوی فلوریدا توسط یک امریکایی پشتون‌تبار، مورد حمله قرار گرفت، ده‌ها نفر از فعالان مدنی در کابل (یا سربازانِ اجاره‌ای و رسانه‌ی غرب) با تقدیم و تسلیمِ سوگنامه‌ای به سفارت امریکا؛ مراتبِ همدردی و غم‌شریکی خاضعانه‌ی خود را با آن فرشتگانِ پاک و خوش‌عمل !! اعلام کردند.

اما آنگاه که گروهی از مؤمنانِ غیور و روزه‌دار به حمایت از ملتِ آوارۀ فلسطین، تجمع و راهپیمایی می‌کنند، جوالی‌های رسانه‌ای و سربازانِ اجاره‌ای امریکا و اسرائیل می‌گویند: فلسطین به شما چه ربطی دارد؟!

چه حکمت و حکایتی در کار است که هم‌جنس‌بازان امریکایی از آنسوی دنیا به شما کاملاً ربط دارد؛ اما همکیشان مسلمان و مظلوم در همسایگی ما هیچ ربطی به ما ندارد؟!

والنتاین و روز زن و ده‌ها مناسبتِ غربی و وارداتی و بیگانه، کاملاً به شما ربط دارد؛ اما سرنوشتِ قبله‌ی نخست مسلمانان (قدس) و یک کشور اسلامی، هیچ ربطی به ما ندارد؟!

چرا حمایتِ همه‌جانبه‌ از اسرائیل غاصب و جعلی به تمام دول و ملل مغرب‌زمین، ربطِ وثیق و عمیق دارد؛ اما حمایت از مردم آوارۀ فلسطین، به هیچ دولت و ملتِ مسلمان، ربط ندارد؟!

مسیح ارزگانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟