یک سناتور آمریکایی خواهان انتشار اسناد اقامت همسر ترامپ شد

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17570

بعد از دستور اجرایی دونالد ترامپ در مورد وضع محدودیت برای اتباع چند کشور برای سفر به ایالات متحده، نانسی اسیکنر سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا از کاخ سفید خواست اسنادش در خصوص وضع اقامت ملانیا ترامپ همسر رئیس‌جمهور آمریکا را منتشر کند.

نانسی اِسیکنِر این درخواست را در واکنش به دستور اجرایی رئیس جمهور مبنی بر محدود کردن بودجه شهرهایی مطرح کرد که در آنها مقامات محلی از اجرای سیاست های مهاجرتی فدرال خودداری می کنند.

این دستور اجرایی که مسافران از چند کشور عمدتا اسلامی را از ورود به آمریکا منع می کند، با انتقاد جامعه جهانی روبرو شده و اعتراض‌های گسترده‌ای را برانگیخته است.

خانم اسکینر که این درخواست را در کنگره ایالتی مطرح کرد، به پایگاه اینترنتی پالیتیکوی کالیفرنیا گفت:« هیچ کسی در زمان اقدامات ترامپ، اسنادی منتشر نکرده است که وضعیت ملانیا ترامپ را نشان دهد و ثابت کند وضعیت اقامت وی کاملا قانونی است. ما فقط می دانیم که فقط یک وکیل استخدام شده است تا  فقط اسنادی را بررسی کند که ملانیا ترامپ خودش انتخاب می کند در اختیار وکیل قرار دهد.»

وضعیت مهاجرت ملانیا ترامپ که متولد اسلوونی است و سال 1996 به آمریکا آمد، قبلا نیز مورد توجه قرار گرفته بود. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس ماه نوامبر متوجه شد همسر رئیس جمهور آمریکا پیش از آنکه اجازه کار در این کشور داشته باشد، مشغول کار بوده است.

ملانیا ترامپ که مارس 2001 گرین کارت خود را دریافت کرد و پنج سال بعد شهروند آمریکا شد، اصرار دارد وی به طور قانونی وارد کشور شد و هرگز قوانین مهاجرتی را نقض نکرده است.

دونالد ترامپ ماه اوت ادعا کرد همسرش همه اسناد درست مهاجرتی را در اختیار دارد و اعلام کرد با برگزاری یک کنفرانس خبری در هفته های بعدی، درباره این موضوع صحبت می کند. این مراسم هنوز برگزار نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟