یک سرکرده افغان گروه تروریستی النصره در سوریه کشته شد

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 33817

گزارش های از سوریه حاکی از آن است که در درگیری بین نیروهای دولتی سوریه و جنگجویان گروه تروریستی النصره یک سرکرده افغان این گروه به نام ابومعاذ الفغانی کشته شده است.

منابع سوری اعلام کردند در درگیری‌های نیروهای سوریه و همپیمانانش با تروریست‌ها، یک سرکرده افغان «جبهه النصره» کشته شده است.

منابع سوری در دیرالزور اعلام کردند در درگیری‌های شمال شرقی حماه، «ابومعاذ الافغانی» از سرکردگان افغان جبهه النصره کشته شده است.

این عملیات به هلاکت شماری از تروریست‌های جبهه النصره از جمله ابومعاذ الافغانی یکی از سرکردگان باند موسوم به تحریرالشام (نام دیگر جبهه النصره) منجر شد.

این در حالی است که منابع میدانی تاکید کردند تعداد دیگری از تروریست‌های داعشی به سمت مناطق تحت سیطره گروه‌های مورد حمایت صریح آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) فرار کرده‌اند.

این در حالیست که پیش از این گزارش هایی وجود داشت که نشان می داد ده ه ها تن از اتباع افغانستان برای پیوستن به گروه های تروریستی همچو داعش و النصره در عراق و سوریه حضور دارند.

چندی پیش یک سازمان حقوق بشری گزارشی را به نشر رسانده بود که نشان می داد تعدادی از زنان افغان که شوهرانشان به داعش پیوسته و در جریان جنگ کشته بود، اکنون در یک اردوگاه متعلق به نیروهای عراقی در موصل این کشور حضور دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟