یک زن در اسلواکی برنده انتخابات ریاست جمهوری شد

  • انتشار: ۱۱ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 55878
زوزانا کاپوتوفا

 «زوزانا کاپوتوفا» با کسب بیشترین آرا در انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی، به عنوان اولین رئیس جمهوری زن در این کشور انتخاب شد.

به گزارش روز یکشنبه وبسایت خبری نشریه هیل، کاپوتوفا که یک مدافع لیبرال و مسائل زیست محیطی است، حدود 58.4 درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی را از آن خود کرد.

«ماروس سفکوویچ» نامزد مستقل و تحت حمایت حزب حاکم اسلواکی موسوم به حزب «جهت سوسیال دمکراسی» که رقیب کاپوتوفا در این انتخابات بود، 41.6 درصد آراء را به دست آورد. 

این دومین دور انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی بود که روز شنبه در این کشور برگزار شد. 

کاپوتوفا در دور نخست انتخابات که دو هفته پیش برگزار شد، 40 درصد آراء را کسب کرد و سفکوویچ که عضو سابق حزب کمونیست این کشور است، در آن دور تنها 18 درصد آراء را کسب کرد. 

در همین حال، اعتراض هایی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی، در این کشور رقم خورد که کشته شدن یک خبرنگار و نامزد وی، دلیل آن بود. 

این خبرنگار در پی انجام تحقیقاتی در مورد پرونده های فساد مالی در اسلواکی کشته شد. براساس گزارش های منتشر شده، این تظاهرات، بزرگترین اعتراض های مردمی در دوره پساکمونیستی اسلواکی بود. 

براساس این گزارش، کاپوتوفا که 45 سال سن دارد، پیروزی خود را به عنوان شکست لفاظی های پوپولیستی نامید و گفت که نه صرفا به خاطر نتیجه انتخابات، بلکه بیشتر از این بابت خوشحالم که تسلیم نشدن در برابر پوپولیسم و گفتن حقیقت، به امری ممکن تبدیل شده است.

اسلواکی کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. این کشور با لهستان در شمال، اوکراین در شرق، مجارستان در جنوب، اتریش در غرب و جمهوری چک در شمال غربی مرز مشترک دارد. 
مساحت اسلواکی حدود 49 هزار کیلومتر مربع است و این کشور عمدتا کوهستانی است. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟