یک زن جوان افغان به همراه دو عرب به دلیل تلاش برای پیوستن به داعش از دنمارک اخراج خواهند شد

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 44365

یک زن جوان افغان که تابعیت کشور دنمارک را دارد، به دلیل تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش، از سوی محکمه ای در این کشور به سه سال حبس و اخراج از این دنمارک محکوم شد.

محکمه دنمارک گفته است که یک زن 22 ساله افغان که به همراه دو مرد عرب در ماه مارچ 2017 برای پیوستن به داعش به ترکیه رفته بودند و تلاش داشتند که به گروه تروریستی داعش ملحق شوند.

محکمه ناحیه کلوستروپ در کوپنهاگن پایتخت این کشور گفت که یک مرد ۲۱ ساله که شهروندی مراکش را نیز دارد و یک مرد ۱۹ ساله که شهروندی الجزایر را هم دارد، تابعیت دنمارکی شان به خاطر حمایت از یک گروه تروریستی خارجی لغو گردید.

در عین زمان دو زن نیز به اتهام مشابهی محکوم شناخته شده و هر کدام به سه سال زندان محکوم شدند. از این زنان نیز سلب تابعیت و اقامت می گردد، اما مقامات گفته اند فقط یک زن ۲۲ ساله که تابعیت افغانستان را نیز دارد، پس از سپری کردن دوران حبس سه ساله اش از دنمارک اخراج خواهد شد.

یک دختر ۱۸ ساله دنمارکی نیز در کنار این زن افغان به خاطر تلاش به پیوستن به گروه تروریستی “دولت اسلامی” یا داعش به سه سال زندان محکوم شده است.

دو مرد الجزایری و مراکشی و زن افغان در ماه مارچ سال ۲۰۱۷ به ترکیه فرار کرده و در آنجا پس از دستگیری دوباره به دنمارک مسترد گردیدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟