یک زن در ایران با گروه خونی بسیار نادر شناسایی شد

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 61407

مدیر مرکز انتقال خون ولایت سیستان و بلوچستان ایران از شناسایی یک زن با گروه خونی بسیار نادر و کمیاب در ولسوالی زاهدان خبر داد.

«سهیلا خسروی» مدیر مرکز انتقال خون ولایت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پس از مراجعه یک زن باردار ۳۳ ساله به اورژانس (پیش بیمارستانی) شفاخانه علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان در آزمایشات نمونه برداری اولیه مشخص شد گروه خونی وی بسیار کمیاب و ناشناخته می باشد.

خسروی ادامه داد: پس از انجام آزمایشات تخصصی بر روی نمونه، گروه خون بسیار نادر‬ «دی –دش – دش» ‬ ‌تشخیص داده شده که پس از تأیید توسط آزمایشگاه با «پایگاه ایمنوهماتولوژی انتقال خون ایران» هماهنگی جهت تهیه خون برای این بیمار با توجه به شرایط وخیم وی انجام شد.

وی افزود: خون مورد نیاز با تلاش مسئولین آزمایشگاه مرجع ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون ایران خون از «بانک خون ملی» خون‌ های ‌نادر کشور تهیه و برای این استان ارسال و با توجه به اهمیت بالای این فرآورده تهیه شده هماهنگی با شفاخانه ‌«علی ابن ابیطالب (ع)» برای تزریق خون انجام شد.

وی با بیان اینکه افزایش آمار اهدا کنندگان خون رابطه مستقیمی با تشخیص و ذخیره گروه‌ های خون نادر دارد، تصریح کرد: شناسایی خون‌ های نادر ‌تا زمانی که افراد به هر دلیلی برای دادن آزمایش به مراکز درمانی مراجعه نکنند یا نیاز به خون نداشته باشند،امکانپذیر نخواهد بود.

به نوشته برنا،مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان یادآور شد: گروه خونی خون «دی- دش -دش» یکی از نادرترین گروه‌های خونی در جهان به شمار میرود که تاکنون ۹ ‌تا ۱۰ نفر در ایران با این گروه خونی شناسایی شده‌ اند‎.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟