یک روز پس از تجلیل از روز زن؛ یک دختر در بدخشان سنگسار شد

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 19366

طالبان مسلح یک دختر را در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان به اتهام زنا سنگسار کرده اند ولی از سرنوشت پسر همراهش معلوماتی در دست نیست.

غلام‌سخی غفوری، قوماندان امنیه بدخشان گفته است که دو روز پیش دختر مقتول با پسری، از سوی افراد وابسته به قاری فتح‌الدین والی نام‌نهاد طالبان به اتهام زنا گرفتار شده بودند.

قوماندان غفوری گفت که در مورد کشته‌شدن دختر به او معلومات رسیده است؛ اما در مورد پسر هنوز جزئیاتی در دست نیست که کشته شده یا در بند طالبان به سر می‌برد.

او افزود که در رابطه به این رویداد، به دلیل نبود ارتباط مخابراتی جزئیات ندارد؛ زیرا با رفت‌وآمد، معلومات را با همکاران و مأمورین شان تبادله می‌کنند.

این دختر در حالی از سوی افراد وابسته به گروه طالبان به قتل می‌رسد که روز گذشته در اکثر ولایات افغانستان، از هشتم مارچ روز همبستگی زنان جهان تجلیل شد.

پیش از این نیز، افراد وابسته به گروه طالبان، یک دختر جوان و دو خانم را در قریه خمبیل یفتل بالا و ولسوالی‌های وردوج و یمگان ولایت بدخشان کشته بودند.

نوید فروتن سخنگوی والی بدخشان به صدای امریکا گفته است که در جریان سال ۱۳۹۵ خورشیدی، چهار خانم از سوی طالبان به شیوه‌های گوناگون به قتل رسیده اند.

زنان در افغانستان با خشونت‌های مختلف مواجه اند. بر اساس ارقام گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، که به تازگی نشر شده است، در سال روان خورشیدی ۵۵۷۵ مورد خشونت در برابر زنان ثبت شده است و نسبت به سال گذشتۀ آن ۸.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟