یک «آپاچی» عربستان در یمن منهدم شد

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9511

به گزارش خبرگزاری اطلس، فارس به نقل از المنار خبرداد: پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته‎های مردمی وابسته به انصارالله بالگرد «آپاچی» عربستان در منطقه «حریب» واقع در جنوب استان مأرب را هدف قرار داد و آن را سرنگون کرد.

این شبکه خبری لبنانی به نقل از منابع نظامی یمن همچنین گزارش داد که حمله جنگنده‎های ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه «صرواح» و خط لوله نفتی مارب با شکست مواجه شد.

منابع یمنی خبر دادند که ارتش یمن با کمک نیروهای انصارالله دو خودروی زرهی و ۱۰ تجهیزات دیگر در استان مأرب را منهدم کردند. در این عملیات ارتش یمن ده‎ها نفر از نیروهای ائتلاف سعودی از جمله چندین نظامی قطری کشته و زخمی شدند.

منابع یمنی تاکید کردند که در حمله امروز نیروهای یمنی به پایگاه سعودی «المصفق» دو تانک عربستان و یک خودروی «بی ام بی» منهدم شدند.

شبکه المنار به نقل از این منابع گزارش داد که سه بلدوز نظامی در منطقه «الربوعه» ظهران استان عسیر نابود شدند و ارتش یمن و نیروهای مردمی پس از تسلط بر چهار پایگاه سعودی در ظهران به پیشروی خود ادامه دادند.

در همین حال، شبکه المیادین گزارش داد که ارتش یمن و کمیته‎های مردمی امروز(یکشنبه) پایگاه سعودی «القمبوع» را هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند که در پی آن ده‎ها نفر از سربازان عربستانی پا به فرار گذاشتند.

حملات ائتلاف متجاوز علیه یمن به سرکردگی عربستان سعودی به استان مأرب از دو هفته گذشته همزمان با کشته شدن حدود ۳۰۰ نفر از نظامیان بحرینی، سعودی و اماراتی در حمله موشکی ارتش یمن به منطقه «الصافر» استان مارب تشدید شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟