یکی از طراحان حمله تروریستی دهمزنگ بر جنبش روشنایی کشته شد

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19421

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می‎گوید در یک عملیات مشترک، یکی از طراحان حملۀ تروریستی بر تظاهرات مسالمت آمیز هواداران جنبش روشنایی، را در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، کشته است.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، با نشر خبرنامه‎ای گفته است مولوی عبدالقیوم مشهور به شاهین خراسان و مولوی فاروق، دو تن از فرماندهان مشهور گروه داعش، در منطقه “دیوانا بابا بندر” ولسوالی اچین ولایت ننگرهار کشته شدند.

در خبرنامه‎ای ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، آمده است که مولوی عبدالقیوم مشهور به شاهین خراسان، فرمانده گروه دوصد نفری در ننگرهار بود که مسؤولیت آموزش و سازماندهی حملات تروریستی آن گروه را به دوش داشت.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، افزود است که مولوی عبدالقیوم یکی از طراحان حمله تروریستی بر جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل، بود.

در خبرنامه‎ای ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، در مورد زمان دقیق، راه اندازی این عملیات و کشته شدن این قوماندانان گروه داعش در افغانستان، چیزی گفته نشده است.

اعضای جنبش روشنایی حدود هشت ماه قبل، در جریان راهپیمایی اعتراض آمیز، در دهمزنگ در غرب کابل، هدف حمله تروریستی قرار گرفتند. در نتیجه آن حمله بیش از هشتاد تن کشته و حدود دوصد تن زخمی شدند.

شاخۀ خراسان، گروه داعش یا دولت اسلامی گفته بود که دو تن از طرفداران این گروه، با استفاده از کمربند انتحاری این حمله را انجام دادند.

این حملۀ تروریستی در آن وقت، واکنش های تند داخلی و خارجی را در پی داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟