یکی از رهبران داعش در سوریه کشته شد

  • انتشار: ۲۱ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16194

مقامات آمریکایی اعلام کردند یکی از رهبران گروه تروریستی داعش بنام ابوبکر الحکیم را در رقه سوریه، هدف قرار داده است و وی را از بین برده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد «ابوبکر الحکیم» یکی از سرکردگان داعش در «رقه» سوریه هدف حملات هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش قرار گرفته و کشته شده است.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا، در بیانیه ای که روز شنبه 10 دسامبر به نشر رسانده است گفته شده؛ جنگنده های ائتلاف در 26 نوامبر ابوبکر الحکیم یکی از سرکردگان تونسی داعش را در رقه سوریه هدف قرار داد و او را کشت.

الحکیم یکی از رهبران داعش و تروریست باسابقه ای بود که با عناصر شبه نظامی فرانسوی و تونسی ارتباط تنگاتنگ داشت.

سخنگوی پنتاگون همچنین اظهار کردکه الحکیم از مظنونان حمله به رهبران سیاسی تونس در سال 2013 نیز بوده است.

جنگ سوریه اکنون وارد ششمین سال خود شده است و میلیون ها کشته و زخمی و آواره برجا گذاشته و با هزاران تروریستی که از ملیت های مختلف علیه دولت سوریه می جنگند، به یکی از بحران های خاورمیانه تبدیل شده که ابعادی بین المللی به خود گرفته است.

اکنون درگیری های شدیدی در این کشور به خصوص در اطراف شهر «حلب» در جریان است و تروریست ها برای نجات خود از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. همچنین به صورت کور مناطق غیرنظامی را هدف قرار می دهند و حتی از سلاح شیمیایی که نقض آشکار قوانین حقوق بین الملل و به مثابه جنایت جنگی است، نیز استفاده کرده اند. اکنون بحران انسانی در این کشور در حال وقوع است و منابع بین المللی بارها در این خصوص هشدار داده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟