یکهزار نظامی تازه نفس آمریکایی وارد افغانستان شد

  • انتشار: ۱۱ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 38961

آمریکا برای آموزش و مشاوره به نظامیان افغان، یک هزار نیروی نظامی تازه نفس به افغانستان اعزام کرد. این نظامیان در حالی به افغانستان اعزام می شود که حکومت وحدت ملی پیشنهادی برای صلح با طالبان ارائه کرده است.

همزمان با آغاز فصل تازۀ جنگ در افغانستان، پنتاگون از رسیدن یک هزار نیروی تازۀ امریکایی به کشور و جابه ‏جایی این نیروها در قول اردوها و ۳۶ کندک نیروهای افغان خبر می‎دهد.

مقام های پنتاگون می گویند که شمار این نیروها در حدود یک هزارتن است. به گفتۀ این مقام ها، این نیروها آموزگارانی اند که تجربه کافی جنگ را در افغانستان و عراق دارند و به گونه داوطلبانه حاضر به خدمت در افغانستان شده اند.

رابرت مولر فرمانده نیروهای دریایی آمریکا بتازگی از حضور نظامیان کشورش در افغانستان دفاع کرده و گفته است که اگر ما در این کشور حضور نمی داشتیم احتمال دوباره حمله از افغانستان به آمریکا وجود داشت.

وی تصریح کرده است که افغان ها نمی توانند تا ابد در جنگ زندگی کنند و بازیگران منطقه ای باید نقش خود را بازی کرده و طالبان را به پای میز گفت وگوها بکشانند.

بعد از اعلام استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، صدها نظامی از کشورهای عضو ناتو همپیمان آمریکا وارد افغانستان شدند.

در همین حال و با آغاز فصل جنگ در کشور طالبان حملاتی را در سراسر کشور آغاز کردند. مقامات آمریکایی گفته اند که طالبان بعد از این به جای تصرف مناطق مختلف افغانستان، به حملات انتحاری روی می آورند.

طالبان سال گذشته حملات خونینی را در نقاط مختلف افغانستان انجام داد که صدها نظامی و غیر نظامی جان خود را از دست داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟