یو.اس تودی: افزایش سربازان خارجی تغییری در اوضاع افغانستان بوجود نمی آورد

  • انتشار: ۸ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20242

یک رسانه خارجی در مورد وضعیت افغانستان و درخواست جان نیکلسون برای افزایش سربازان در افغانستان نوشت که افزایش سربازان خارجی اوضاع این کشور را تغییر نمی دهد.

یو اس تودی نوشت: فرستادن چند هزار سرباز به افغانستان برای تغییر اوضاع این کشور مانند این است که چند صد پولیس را به شیکاگو اعزام کنیم و انتظار داشتیم باشیم که گروهای خلافکار از بین بروند.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: افزایش چند هزار سرباز آمریکایی در افغانستان چیزی را تغییر نخواهد داد.

یو‌اس‌تودی نوشت: برای درک علت این موضوع که چرا افزایش سربازان در افغانستان کاری از پیش نخواهد برد، باید به کارنامه حضور آمریکا در افغانستان نگاهی بیندازیم، جای که یک تریلیون دالر هزینه و جان ۳۵۰۰ نفر از سربازان خارجی را گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: حضور ۱۵ ساله نظامیان آمریکا برای ایجاد یک دولت پاسخگو و متعهد به مردم و همچنین ایجاد نیروهای نظامی توانمند عنوان شده است، اما ماحصل این حضور طولانی مدت فساد، بطوری که افغانستان در میان بدترین دولتها از نظر فساد قرار دارد،‌ و همچنین افزایش تولید هروئین است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: تظاهر به این موضوع که فرستادن چند هزار سرباز باعث تغییر اوضاع افغانستان خواهد شد مانند این است که چند صد پولیس را به شیکاگو اعزام کنیم و انتظار داشتیم باشیم که گروهای خلافکار از بین بروند.

یو اس تودی می‌افزاید: بنابراین بهتر است بطور ریشه‌ای مشکل افغانستان را حل کنیم و آن واگذار کردن امور به خود این کشور است.

این در حالیست که پیش از این چندین مقام آمریکایی و ناتو برای خروج از بن بست جنگ در افغانستان از رئیس جمهور ترامپ خواسته بودند تعداد سربازان خارجی را در افغانستان افزایش دهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟