یو.اس.ای.تودی: رهبران جهان برای مقابله با ترامپ آماده می شوند

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 47929

روزنامه یو اس ای تودی نوشت: در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خود را مهیای حضور در دومین نشست سازمان ملل می کند، رهبران جهان خود را آماده می کنند تا با او بر سر ایران، تجارت جهانی و سیاستش درباره در اولویت بودن آمریکا مقابله کنند.

این روزنامه آمریکایی روز جمعه گزارش داد: مشاوران ارشد ترامپ می گویند رئیس جمهور بر دیدگاه خود درباره در اولویت بودن آمریکا به عنوان یکی از اصول اساسی سیاست خارجی اش تاکید خواهد کرد؛ پیامی که در آستانه انتخابات میان دوره ای نوامبر، بیش از هیات های دیپلماتیک در نیویورک در رابطه با رای دهندگان در ایالت های آمریکا موثر خواهد بود.

یو اس ای تودی نوشت: کاخ سفید اعلام کرده که ترامپ ازفرصت حضور در نشست های سازمان ملل استفاده خواهد کرد تا رهبران خارجی را برای اتخاذ مواضع سختگیرانه تری علیه تجارت جهانی مواد مخدر و جلب توجه کشورهای جهان به گسترش سلاح های شیمیایی و هسته ای تحت فشار قرار دهد.

یو اس ای تودی نوشت:این که ترامپ بتواند پیشرفتی در دیگر اولویت های آمریکا در نشست امسال سازمان ملل داشته باشد، معلوم نیست. برخی از مشاوران کاخ سفید از ادعای این که ایران محور اصلی نشست روز چهارشنبه شورای امنیت به ریاست ترامپ خواهد بود، عقب نشینی کرده اند و گفته اند در این نشست درباره توافقی درباره سلاح های کشتار جمعی مذاکره خواهد شد.

اما خود ترامپ در توئیتی که روز جمعه منتشر شد گفت ایران محور اصلی این نشست خواهد بود و اشاره کرد که ریاست این نشست درباره ایران را برعهده خواهد داشت.

یو اس ای تودی نوشت: ترامپ به دنبال قانع کردن متحدانش درباره این مساله خواهد بود که بدون حضور آمریکا امکان حفظ توافقی وجود نخواهد داشت. کاخ سفید وعده داده فشارهای اقتصادی را بر کشورها و شرکت های دخیل در فعالیت تجاری با تهران افزایش دهد. هیلی و دیگر مقام های دولت آمریکا از شورای امنیت می خواهند تهران را به خاطر نقض ادعایی قطعنامه های بین المللی منع گسترش هسته ای مجازات کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟