یو اس آ تودی: پنتاگون در حال اعزام هزاران سرباز با مجوز حملات هوایی گسترده به افغانستان است

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22077

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا فاش کرد که پنتاگون خواستار اعزام هزاران نیرو با مجوز حملات هوایی گسترده تر علیه نیروهای طالبان در افغانستان شده است.

یک مقام ارشد وزرات دفاع آمریکا که خواسته نام او فاش نشود، به نشریه یو اس آ تودی گفت که پنتاگون در خواست افزایش دست کم 3 هزارنیروی رزمی تازه نفس به نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان شده است.

این در حالی است که بنا بر تصمیم رئیس جمهوری سابق آمریکا مجموع نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در فاصله سال های 2010 و 2011 از 100 هزار نیرو به 8 هزار و 400 تن کاهش یافته بود.

در حالی که به گفته فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در افغانستان در سنای این کشور شرایط امنیتی در جبهه های نبرد افغانستان روبه از هم پاشیدگی گذاشته وزارت دفاع آمریکا با این پیشنهاد در نظر دارد نیروهای بیشتری را مامور همکاری با نیروهای محلی در خط مقدم جبهه های درگیری با طالبان کند.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در پی سفر ماه گذشته خود به افغانستان در سنای آمریکا مدعی شد که بر اساس اطلاعات بدست آمده نیروهای طالبان در هفته ها و ماه های اخیر از روسیه حجم زیادی از اسلحه و مهمات دریافت کرده اند و به گفته فرمانده نیروهای آمریکایی در این کشور روسیه در حال دادن آموزش و کمک های استراتژیک به نیروهای طالبان است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟