یونیسف: ۱۰ میلیون کودک در افغانستان به کمک نیاز دارند

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 119330

اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که در حال حاضر ۱۰ میلیون کودک در افغانستان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.

یونیسف در اطلاعیه خود گفته است که صرف نظر از تحولات سیاسی جاری و تغییرات در ساختار دولت افغانستان، میلیون‌ها کودک در این کشور در وضعیت بدی به سر می‌برند.

یونیسف افزوده است که تنها در سال جاری حدود یک میلیون کودک در افغانستان از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و در صورت نرسیدن کمک‌های درمانی، ممکن است جان شان را از دست بدهند.

به گفته این نهاد، ۴/۲ میلیون کودک شامل ۲/۲ میلیون دختر از رفتن به مکتب بازمانده‌اند و دستکم دو هزار مورد نقض حقوق کودکان نیز در جریان درگیری‌ها ثبت شده است.

یونیسف گفته است: «صرف نظر از تحولات سیاسی جاری و تغییرات در دولت در افغانستان، این واقعیت تلخی است که کودکان افغان با آن روبه‌رو هستند.»

این نهاد همچنین هشدار می‌دهد که در ماه‌های آینده در نتیجه کمبود آب و خشکسالی شدید، نیاز‌های بشردوستانه نزد کودکان و زنان افزایش یافته و پیامد‌های ویرانگر اجتماعی- اقتصادی و همه‌گیری ویروس کرونا افغانستان را بیشتر تهدید خواهد کرد.

در همین حال این نهاد با تاکید بر حفظ امنیت کارکنانش گفته است که برنامه‌هایش را افزایش می‌دهد و برای کمک به کودکان، در افغانستان می‌ماند.

یونیسف گفته است: تعهد ما به فرزندان افغانستان بی، چون و چرا است و هدف ما این است که ببینیم حقوق تک‌تک آن‌ها احقاق و محافظت می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟