یونیسف کشته شدن 11 دانش آموز در قندهار را محکوم کرد

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 40634

حمله روز گذشته طالبان بر یک کاروان موترهای نیروهای خارجی در قندهار که به کشته شدن، 11 دانش آموز منجر شد، با واکنش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روبرو شد.

هنریتا اچ فور مدیر اجرایی یونیسف با انتشار بیانیه ای کشته شدن 11 کودک در قندهار افغانستان را محکوم کرد و از همه طرف های درگیر خواست تا از امنیت کودکان حفاظت کنند.

هنریتا اچ فور روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه خود افزود: من به شدت حمله انفجاری را که منجر به کشته شدن 11 کودک در یک مدرسه مذهبی در ولایت جنوبی قندهار افغانستان شد، محکوم می کنم.

مدیر اجرایی یونیسف با یادآوری کشته شدن 11 کودک 6 تا 11 ساله، تاکید کرد: کودکان وقتی که سعی در یادگیری دارند، نباید با مرگ مواجه شوند. والدین نباید بین تحصیلات فرزندان خود و ایمنی آن ها، یکی را انتخاب کنند.

فور تصریح کرد: من از همه طرف های درگیری خواستار محافظت از کودکان در برابر خشونت های مداوم در سراسر کشور هستم و این که اطمینان یابند که مدارس، فضایی امن هستند و باقی خواهند ماند.

صبح روز گذشته (دوشنبه) موتر مملو از مواد انفجاری در روستای حاجی عبدالله واقع در ولایت قندهار زمانی اتفاق افتاد که کاروانی از نیروهای رومانیایی عضو ناتو در حال گشت زنی در منطقه بودند. عامل حمله انتحاری مواد منفجره را در داخل موتر خود جاسازی کرده بود و به محض نزدیک شدن به این نیروها آنرا منفجر کرد.

علاوه بر کشته شدن یازده دانش آموز که در نزدیکی محل عبور کاروان نیروهای ناتو قرار داشتند دو مامور پلیس افغانستان، پنج سرباز رومانیایی و ۹ غیرنظامی نیز در جریان این حادثه زخمی شده اند.

سربازان رومانیایی عضو ناتو که در این حادثه هدف حمله انتحاری قرار گرفتند وظیفه تامین امنیت فرودگاه قندهار را برعهده داشتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟